به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا قزوین
قزوین-ایرنا- نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: سران استکبار جهانی ومروجان شیعه انگلیسی، امروز بیش از هر زمانی به دنبال تفرفه افکنی میان شیعه و سنی هستند، بنابر این باید با وحدت و همدلی مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شد.
کد خبر: ۵۸۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 27 March 2018


قزوین-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: سران استکبار جهانی ومروجان شیعه انگلیسی، امروز بیش از هر زمانی به دنبال تفرفه افکنی میان شیعه و سنی هستند، بنابر این باید با وحدت و همدلی مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شد.
استکبار جهانی به دنبال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اتباع غیر ایرانی ساکن در قزوین افزود:رهبر معظم انقلاب به تازگی علاوه بر اسلام آمریکایی، شیعه انگلیسی را هم جزو خطرات دنیای اسلام برشمردند.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: شیعه انگلیسی همان فرقه‌ای است که به‌دستور انگلیس شکل گرفت و با لحن و بیان تفرقه‌انگیز و توهین‌آمیز، به توطئه‌گری مشغول است.
وی ادامه داد: این جریان پیرو امیرمومنان علیه‌السلام و امامان شیعه نیست چون شیعه واقعی به دنبال وحدت و انسجام ایمانی است.
وی افزود: شیعیان درباره اختلافاتی که با اهل سنت دارند از طریق منطق و بحث علمی و تامل در آیات قرآن اقدام می‌کنند و اهل منطق و استدلال هستند.
آیت الله عابدینی ادامه داد: ویژگی های مشترک شیعه با اهل سنت، قرآن، قبله و پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و حضرت صدیقه کبری (س) یکی از رشته‌های بسیار قوی و محکم ارتباط بین فرق مختلف اسلامی به شمار می رود.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: امروز شیعه انگلیسی حتی از ویژگی های مشترک بین شیعه وسنی برای تفرقه، اختلاف و جدایی بین مسلمانان استفاده می‌کنند و امروز سران آمریکا، اسراییل و انگلیس به‌دنبال ایجاد شکاف شدید بین مسلمانان جهان هستند.
وی افزود: آمریکا با توطئه‌گری و حمایت از تروریست به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق میان مسلمانان است و افراد مومن و هوشیار باید با بصیرت این توطئه ها را درک کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که داعش حربه‌ای بود تا شیعه و سنی به کشتار و جنگ با یکدیگر مشغول شوند، اظهار کرد: خوشبختانه مسلمانان به برکت اسلام، دین و قرآن از توطئه‌های استکبار جهانی آگاه شدند و نقشه های شوم دشمنان و استکبار جهانی نقش برآب شد.
امام جمعه قزوین با اشاره به سیاست ایران در حمایت از مردم مظلوم جهان افزود: ایران اسلامی در سال‌های اخیر تمام قد از مسلمانان اهل سنت منطقه نوار غزه حمایت کرد و اجازه نداد اسرائیل و آمریکا در آنجا فاجعه‌آفرینی کنند.
وی افزود: شاید مردم غزه از حضور حمایت‌گرانه ایرانی‌ها تعجب‌ کرده باشند اما نگاه دینی حکومت اسلامی حمایت از مستضعفان عالم است.
وی با بیان اینکه هر مسلمانی وظیفه دارد به فکر هم نوع خود باشد تصریح کرد: در آیین اسلام باید بیشتر به برادری و محبت فکر کنیم و برای کمک و پشتیبانی به همه گرفتاران عالم در یمن، سوریه، میانمار، بحرین و غزه اقدام نمائیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اسلام به‌شدت به وحدت و انسجام حساسیت نشان داده است و ما نیز باید ضمن خودداری از تفرقه و اختلاف، برای توسعه برادری و وحدت در بین خود تلاش کنیم .
وی خاطر نشان کرد: تمامی بسترهای برادری بین شیعه و سنی فراهم است و طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر شیعه‌ای بین مسمانان اختلاف ایجاد کند نه ‌تنها شیعه نیست بلکه از مسلمانی نیز بویی نبرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار