رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان از دریافت 25 هزار اثر از دانش آموزان، والدین و معلمان توسط دبیرخانه استانی جشنواره نوجوان سالم خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱ 31 March 2018

اباذر فاضل پور اظهار کرد: جشنواره نوجوان سالم در سه محور پيشگيري از گرايش به دخانيات، پيشگيري از گرايش به سوءمصرف موادمخدر و پيشگيري از گرايش به خشونت برگزار می شود. همچنين شيو‌ه‌هاي زندگي سالم و پيشگيري از رفتارهاي پرخطر از موضوعاتي بودند كه در اين جشنواره دنبال مي‌شوند و دانش‌آموزان و معلمان و والدین دانش آموزان در تهيه آثار خود به اين موضوعات پرداختند.

وی مهم‌ترين هدف برگزاري اين جشنواره را گسترش نهضت فرهنگي پيشگيري از اعتياد و رفتارهاي پرخطر دانست و بيان كرد: اهدافي مانند شناسايي قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمينه پيشگيري و مراقبت از خود در برابر آسيب‌هاي اجتماعي، معرفي دستاوردها و ابتكارات پيشگيري و مراقبت در مدارس استان و شناسايي الگوهاي موفق آموزش پيشگيري و مراقبت از كودكان و نوجوانان از جمله اهدافي بودند كه در اين جشنواره دنبال می شوند.

فاضل پور با بيان اينكه اين جشنواره در هفت رشته دانش‌آموزي و سه رشته براي همكاران فرهنگي برگزار شده است، عنوان كرد: در بخش دانش‌آموزي آثار در قالب رشته‌هايي مانند ايده پردازي، مقاله‌نويسي، نقاشي، روزنامه ديواري، عكس، فيلم كوتاه، نرم‌افزار و چندرسانه‌اي ارائه شدند. همچنين در بخش همكاران، آثار در قالب الگوها و فنون آموزش پيشگيري در كلاس درس، محصولات و منابع كمك آموزشي و فرهنگي پيشگيري و پروژه‌هاي ابتكاري پيشگيري ارائه شدند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان همچنین گفت: درسالی که سپری کردیم خوزستان از لحاظ میزان کسب رتبه های کشوری جزء 2 استان اول کشور بوده است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر در مراحل پایانی داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره هستیم که پیش بینی می کنیم با یاری خدا درنیمه اول اردیبهشت ماه 97 مراسم اختتامیه استانی جشنواره نوجوان سالم را برگزار شود.

فاضل پور در پایان یادآور شد: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان از جمله مهمترین رویکردهای اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار