مدیر اجرایی طرح آرامش بهاری در امامزاده شاه احمد قاسم بیان کرد: بقعه امامزاده شاه احمد ابن قاسم از گذشته تا کنون محل عبادت و خلوتگاه عارفان و علما بوده است.
کد خبر: ۵۸۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۴ 01 April 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد حسین قدسی مهر عنوان کرد: امامزاده احمد ابن قاسم ملقب به شاه احمدقاسم با سه واسطه به امام صادق(ع) می‌رسد، پدر ایشان، قاسم بن احمد شعرانی و برادرشان علی بن قاسم از راویان و محدثان جلیلی القدر است.

وی افزود: در کتب تاریخی از احمد ابن قاسم به عنوان فردی پرهیزکار، عابد نام برده شده است که بعد از هجرت امام رضا(ع) به ایران، در قرن سوم هجری قمری همراه خواهر خود از مدینه به قم هجرت کردند و به عبادت و ریاضت می‌پرداختند؛ اکنون نیزدر بقعه موجود، احمد ابن قاسم و خواهرش فاطمه بنت قاسم دفن هستند.

مبلغ اعزامی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: مؤلف تاریخ قم در خصوص این امامزاده ذکر کرده است که مردمانی که گرفتار بیماری های سخت و لاعلاج بودند به این بارگاه پناه می‌آوردند و شفا میگرفتند و اکنون نیز بعضی اتباع خارجی مانند هندی ها و پاکستانی به این بارگاه جهت شفا گرفتن مراجعه میکنند و به این موضوع اعتقاد دارند.

وی ادامه داد: مقبره کنونی امامزاده احمد ابن قاسم در سال 780هجری قمری به دستور حاکم وقت عراق تجدید بنا شد و تاکنون این بنا باقی مانده است؛ گچبری داخل گنبد این بنا یکی از گنجینه های زیبای هنر اسلامی است که از آن دوران باقی مانده است.

قدسی مهر اظهار داشت: بقعه مبارک امامزاده شاه احمد ابن قاسم در مرکز شهر و جنب میدان معلم قرار دارد؛ مقبره امامزاده احمد ابن قاسم از گذشته تا کنون، محل رجوع عاشقان اهل بیت و عارفان بوده است و علما بسیاری از جمله آیت الله بهاالدینی به این مکان برای عبادت مرجعه می‌کردند؛ در این امامزاده قبورعلما و عرفایی وجود دارد که بسیار والا مقام و دارای کرامت هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار