رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: نوروز امسال، حدود ۳۵۰ هزار مسافر از اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی این شهرستان دیدن کردند.
کد خبر: ۵۸۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ 03 April 2018

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: از ۲۷ اسفند پارسال تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه امسال، حدود ۳۵۰ هزار مسافر از اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی این شهرستان دیدن کردند.

علی اصغر صمدیانی افزود: مسافران از باغ جهانی پهلوانپور، کوه ریگ، سنگ نگاره‌های کوه ارنان، سرو کهنسال منگاباد، قلعه‌های سریزد، باغ دهوک و مهرپادین، موزه مردم شناسی و امامزادگان سید غیاث الدین، شاه صفی الدین و شمس الدین و ... بازدید کردند.

وی ادامه داد: در این مدت افزون بر هشت هزار مسافر با مراجعه به ستاد اسکان مهریز در ۱۲ مدرسه در شهر و روستا‌های تابعه پذیرش و اسکان یافتند.

این مسوول از تهیه و توزیع افزون بر چهار هزار نقشه و برگه‌های معرفی آثار و ابنیه تاریخی، فرهنگی و تفرجگاهی شهرستان بین مسافران و میهمانان نوروزی خبر داد.

صمدیانی به برگزاری جشنواره نوروزی رهگذر برای مسافران با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و بخشداری مهریز با برنامه‌های متنوع برای مسافران به مدت ۱۰ روز خبر داد.

وی افزود: شهرستان مهریز از نظر صنایع دستی نیز غنی است به عنوان مثال سنگ‌تراشی، چاقوسازی و ترکه‌بافی به ثبت آثار ملی رسیده است هم چنین گیوه‌بافی و تخت‌کشی از دیگر صنایع دستی این شهرستان است که در سال های آینده به ثبت ملی می رسد.

شهرستان مهریز دارای یک بخش مرکزی و پنج دهستان به اسامی ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و ۴۶۸ روستا و آبادی است.

بنای شهر مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانانی نسبت داده اند و آب و هوای این شهرستان، معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی موقعیت طبیعی ،دارابودن سراب ها، قله‌های برف گیر وآب و هوای معتدل کوهستانی، در حاشیه کویر، از گذشته برای کاروان‌های تجاری، شاهراهی حیاتی ساخته است.

مهریز با ۵۰ هزار نفر جمعیت و ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار