رئیس سازمان آرامستان‌هاي يزد گفت: چنانچه خانواده‌ها نسبت به جمع‌آوری این تابلوهای آلومینیومی مقبره‌ها اقدام نکنند سازمان تصمیم دارد از راه قانونی نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی آنها اقدام کند.
کد خبر: ۵۸۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 04 April 2018

رئیس سازمان آرامستان‌هاي يزد در خصوص سرقت حجله مقبره‌های خلدبرین یزد گفت: در عکسی که با این عنوان در فضای مجازی منتشر شده تابلوی آلومینیومی سرقت شده متعلق به چندین سال پیش است و شاید صاحبان متوفی نیز از این اتفاق با خبر نباشند.

علی زارع با بیان اینکه در این اقدام سارق در تابلو مقبره را از جا کنده و با خود برده است، افزود: با وجود اینکه اکیپ انتظامی به صورت شبانه‌روزی در خلدبرین وجود دارد و از مکان پاسداری می‌کند اما این مکان عمومی هست که وسعت زیادی هم دارد علاوه بر آن نمی‌توان بر آن محدودیت ورود و خروج گذاشت و به مکان امنی برای سارقان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تابلوهای آلومینیومی به دلیلی ارزشی که دارند به سرقت می‌روند، گفت: از 15 سال گذشته نصب تابلوهای آلومینیومی در آرامستان ممنوع شده است تا سرقت آنها انجام نگیرد؛ علاوه بر آن چندین سال پیش که صاحبان متوفی اقدام به نصب این تابلوها کرده‌اند هیچ اجازه‌ای در خصوص آن از سازمان گرفته نشد و سازمان با این وجود که خیلی مسئولیت و تعهدی در قبال آنها ندارد برای نگهبانی از آنها هزینه می‌کند.

زارع عنوان کرد: چندین بار به خانواده‌ها اطلاع رسانی انجام شده است که نسبت به جمع آوری و تبدیل به احسن این تابلوها قدام کنند و اگر مایلند عکس متوفی را بر روی سنگ حک کنند اما متاسفانه هیچ اقدامی از سوی آنها صورت نگرفته که موجب به سرقت آنها شده و نمای زشتی به سازمان آرامستان‌ها نیز داده است.

وی با بیان اینکه معمولا این تابلوهای آلومینیومی روی آرامگاه‌های خانوادگی نصب شده است، اذعان کرد: تصمیم داریم تا با استفاده از راه قانونی اقدام کنیم و چنانچه خانواده‌ها با اطلاع‌رسانی که انجام می‌شود نسبت به جمع‌آوری این تابلوها اقدام نکنند سازمان نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی آنها اقدام کند.

رئیس سازمان آرامستان‌های يزد با بیان اینکه سرقت کابل برق، درب آرامگاه‌های خانوادگی و ... نیز از آرامستان انجام می‌گیرد، افزود: در مدت تقریبا هشت سال پیش بیش از 20 پرونده سرقت از آرامستان تشکیل شده و سارقان تحویل مقام قضایی شدند که اکثر این سارقان نیز معتاد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار