کد خبر: ۵۸۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 07 April 2018

اگر چه ما اطلاعات زیادی در مورد زندگی و قوانین خانواده سلطنتی داریم، اما باز هم حقایقی در مورد آنها وجود دارد که نمی دانیم. ما تنها آنچه آنها در ملا عام انجام می دهند، مانند لباس پوشیدن و سخنرانی هایشان را می بینیم اما از زندگی خصوصی آنها خبر نداریم. اما به راستی پشت درهای بسته خانواده سلطنتی چه می گذرد؟ آیا زمانی که آنها از چشم دیگران و دوربین خبرنگاران دورند، مانند مردم عادی زندگی می کنند؟ واقعیت این است که آنها حتی زمانی که در خلوت خود هستند، مجبور به پیروی از قوانین خاصی می باشند که ما از آنها بی خبریم. حتی فرزندان این خانواده نیز قوانینی دارند که نباید از آنها سرپیچی کنند. در ادامه برخی از قوانینی را که برای فرزندان خانواده سلطنتی بریتانیا وضع شده، آورده ایم، شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید.

1. رد کردن هدیه، ممنوع!

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

به هدایایی که فرزندان خانواده سلطنتی دریافت می کنند، فکر کنید. مطمئنا نمی توانید تعداد آنها را حدس بزنید! به عنوان مثال شاهزاده جرج در یک سال 800 هدیه از اطرافیان اش گرفته است. واقعا او با اینهمه هدیه چه می کند؟ تصور کنید که هر کدام از فرزندان کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام 800 هدیه در سال دریافت کنند که روی هم 1600 عدد می شود! حتی در قصر این خانواده هم جا برای اینهمه هدیه نیست.

مطمئن پدر و مادر آنها دلشان نمی خواهد که هدایای بیشتری بگیرند اما قوانین وضع شده برخلاف میل شان است. در واقع آنها موظف اند که تمام هدایایی را که از طرف دیگران به آنها داده می شود قبول کنند، هر چند که برایشان آزار دهنده باشد.


2. آنها باید کلامی فاخر داشته باشند

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

بی شک هیچ کس از یک کودک انتظار ندارد که مانند بزرگسالان سخن بگوید اما این قانون در مورد کودکان خانواده سلطنتی صدق نمی کند. معمولا کودکان هر کلمه که بشنوند یا یاد بگیرند را به زبان می آورند. گاهی حتی کلمات را اشتباه تلفظ می کنند و این برای هر کودکی، البته جز کودکان خانواده سلطنتی، طبیعی است. در واقع فرزندان خانواده سلطنتی باید از همان زمان که حرف زدن را آغاز می کنند، کلامی فاخر داشته باشند. آنها از همان ابتدا یاد می گیرند که در هر شرایطی به درستی و با احترام سخن بگویند که این قانون نه تنها در ملا عام، بلکه در خانه آنها نیز رعایت می شود.


3. حالات بدن مناسبی داشته باشند

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

اگر به حرکات بدن اعضای خانواده سلطنتی نگاه کرده باشید، حتما دیده اید که آنها بسیار ظریف و باوقار راه می روند. در واقع دیگران هم از آنها انتظار دارند که همیشه سنگین و رسمی باشند. این درسی ست که اعضای این خانواده از همان کودکی باید بیاموزند. آیا تا به حال دیده اید که آنها قوز کنند؟ خیر، به این دلیل که آنها به اهمیت حالت بدن آگاهند و سعی می کنند که آن را از کودکی به فرزندانشان بیاموزند. حتی شاهزاده جرج هم باید پشت اش را در هر شرایطی صاف نگه دارد یا این که اجازه ندارد دست هایش را در جیب اش بگذارد.


4. زبان بدن، اهمیت زیادی دارد

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

این را همه ما می دانیم که زبان بدن برای هر فردی اهمیت زیادی دارد که البته در فرهنگ های مختلف، متفاوت است. با این اوصاف، اهمیت زبان بدن برای اعضای خانواده سلطنتی  بسیار بالاست طوری که استانداردهای تعریف شده ای دارد. به عنوان مثال تکان دادن دست آنها با تکان دادن دست ما فرق دارد. این که آنها چگونه دست هایشان را تکان دهند، قوانینی دارد که تنها خودشان می دانند.

خم شدن یا تعظیم کردن نیز یکی دیگر از حالت های بدنی است که آنها قانونی خاصی برایش وضع کرده اند. به عنوان مثال هر زمان که آنها ملکه را دیدند، باید به درستی، به رسم ادب و احترام، برای او به شیوه ای خاص تعظیم کنند. این را هم بگوییم که تعظیم دخترها با پسرها فرق دارد. از آنجا که زبان بدن در میان اعضای خانواده سلطنتی اهمیت بالایی دارد، آموزش آنها از همان دوران کودکی آغاز می شود.


5. برای مراسم عروسی باید آماده باشند

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

همانطور که می دانید، مراسم عروسی برای خانواده سلطنتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و می توان گفت که جزو یکی از بزرگ ترین مراسم به حساب می آید. در واقع آنها مراسم عروسی را رویداد ملی قلمداد می کنند که هر چیزی باید در آن بدون عیب و نقص اجرا شود. پذیرایی از صدها نفر میهمان و اجرای سنت ها و رسوم مختلف باید به طور کامل انجام شود. نه تنها بزرگسالان، بلکه کودکان نیز باید برای این مراسم خودشان را آماده کنند. در واقع آنها ساقدوش های عروس و داماد می شوند که باید در کنار آنها راه بروند و به وظایفشان عمل کنند. از این رو فرزندان باید قبل از مراسم خوب آموزش ببینند.


6. صدا زدن به نام کوچک، ممنوع!

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

نام کوچک، مهمترین بخش زندگی یک نفر است. ما اکثرا اطرافیان مان را با نام کوچک صدا می زنیم، گاهی اسم آنها را مخفف می کنیم یا حتی تغییر می دهیم، اما این عادات در خانواده سلطنتی جایی ندارد. در واقع آنها اجازه ندارند تا یکدیگر را به نام کوچک صدا بزنند. البته این قانون تنها برای زمان هایی که آنها از خانه خارج می شوند، اجرا می شود. آیا تا به حال شنیده اید که شاهزاده جرج را «جرج» صدا کنند؟ خیر. البته یک استثنا هم وجود دارد و آن هم در مورد کاترین یا همان دوشس کمبریج است. خیلی ها او را به کیت میدلتون می شناسند و دلیلش هم این است که ما او را قبل از زمانی که با خانواده سلطنتی وصلت کند، می شناختیم.


7. غذاهای بسته بندی و فرآوری شده، ممنوع!

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

تمام اعضای خانواده سلطنتی بایدها و نبایدهایی دارند که در مورد رژیم غذایی آنها نیز صادق است. ما هر چه را که هوس کنیم، می خوریم. برخی از ما گیاهخوار و برخی دیگر عشق فست فود هستیم اما آیا اعضای خانواده  سلطنتی هم می توانند هر چه را که دوست دارند، مصرف کنند؟ آنچه در میان آنها ممنوع است، مصرف غذاهای بسته بندی و فرآوری شده می باشد. حتی شاهزاده ویلیام و هری، زمانی که کودک بودند، آشپزی مخصوص به خود داشتند که برایشان در خانه غذا درست می کرد. کیت نیز همیشه از درگیری های خودش با شاهزاده جرج برای خوردن سبزیجات، سخن می گوید. در کل، آنها از کودکی یاد می گیرند که جز غذاهای سالم مصرف نکنند.


8. آنها باید کفش هایی شبیه بهم بپوشند

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

شاید شما متوجه نشده باشید اما کودکان خانواده سلطنتی باید کفش های یکجور به پا کنند. از سال 1955 تا به حال، مسئول ساخت این کفش ها به عهده برند انگلیسی «Start-Rite» است. گزارشات حاکی از آن است که این شرکت تا به حال 1500 جفت کفش را تنها برای اعضای خانواده سلطنتی ساخته است.


9. آنها نباید با هم سفر کنند

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

یکی از قوانینی که برای حفاظت از خانواده سلطنتی تعیین شده این است که هیچوقت وارثان مستقیم نباید با یک هواپیما و در کنار یکدیگر سفر کنند زیرا ممکن است که تمامی آنها دچار حادثه شده و آسیب ببینند. در این شرایط اگر یکی از آنها از دنیا برود، فرد دیگری برای سلطنت در دسترس است. پرواز دسته جمعی تنها در صورتی امکان پذیر است که با اجازه ملکه صورت گیرد. البته کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام خیلی به این قانون پایبند نبوده اند، به عنوان مثال شاهزاده جرج، زمانی که 9 ماهه بود، به همراه پدرش به استرالیا سفر کرد.


10. بازی مونوپولی، ممنوع!

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

یکی از عجیب ترین قوانین خانواده سلطنتی، ممنوعیت بازی مونوپولی است. دلیل اصلی این ممنوعیت را نمی دانیم اما گفته شده که احتمالا دلیل آن درگیری هایی است که در اواسط بازی میان بازیکن ها بوجود می آید. برای جلوگیری از هر نوع اختلاف نظر و دعوایی، این بازی برای فرزندان خانواده سلطنتی ممنوع شده است.


11. آنها باید دو زبانه باشند

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

زبان مادری اعضای خانواده سلطنتی انگلیسی است اما آنها موظف اند تا زبان های دیگر را نیز بیاموزند. اما چرا؟ از آنجا که آنها در تمام طول سال در حال مسافرت به کشورهای مختلف و ارتباط با مردمی با زبان و فرهنگ های مختلف هستند، باید زبان های دیگر را هم بدانند. برقراری ارتباط با مردم در نقاط مختلف جهان برای آنها اهمیت بالایی دارد که نباید نادیده گرفت. به عنوان مثال شاهزاده جرج و شارلوت، هر دو یادگیری زبان اسپانیایی را آغاز کرده اند. از آنجایی که آنها باید زبان های زیادی را بیاموزند، مجبورند که یادگیری را از سنین پایین، آغاز کنند.


12. آنها باید با ملکه غذا بخورند

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

این قانون در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد. در خانواده سلطنتی نیز تنها زمانی که ملکه غذا خوردن را آغاز می کند، دیگران، حتی کودکان، موظف به غذا خوردن هستند. زمانی هم که ملکه دست از غذا می کشد، دیگران باید غذا خوردن را متوقف کنند. این قانون برای کودکان سخت به نظر می آید، اما آنها نیز موظف به رعایت آنند. حتی ممکن است که آنها، زمانی که ملکه غذایش را تمام کرده است، همچنان گرسنه باشند، اما این قانونی است که باید از کودکی بیاموزند.


13. آنها همیشه بادیگارد دارند

قوانینی که فرزندان خانواده سلطنتی باید رعایت کنند

همانطور که انتظار می رود، فرزندان خانواده سلطنتی بادیگارد دارند. از آنجایی که خطرات زیادی آنها را تهدید می کند، همیشه باید افرادی برای مراقبت از آنها وجود داشته باشد. تمام مردم آنها را می شناسند، از محل زندگی و جاهایی که می روند آگاهند، حتی پاپاراتزی ها لحظه ای راحت شان نمی گذارند، بنابراین طبیعی است که احتیاج به بادیگارد داشته باشند. حتی زمانی که آنها با پدر و مادرشان به بیرون از خانه می روند، محافظانی دارند که با افزایش تعداد فرزندان، تعداد آنها نیز افزایش می یابد.

برترین ها

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار