برخلاف فرمان رهبر عمل می‌کنند، به نتیجه نمی‌رسند و به شکست منتهی می‌شود، شکست را فرافکنی می‌کنند، گوشه و کنار زمزمه می‌کنند تا به گردن رهبر بیندازند.
کد خبر: ۵۸۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 07 April 2018

هرجا شکست می خورند، مشکلات را گردن رهبری می اندازند/ مردم کالای خارجی نخرند و نفروشند

 

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 17 فروردین‌ماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد گوهرشاد و دیگر مساجد شهر و کشور، اظهار کرد: بهترین عبادت پروردگار، اعتکاف معتکفین انجام گرفت و در تمام کشور در همه مساجد این اعتکاف، یک مانور دلدادگی به خدا برای دلدادگان به ذات مقدس حق بود، خداوند متعال از همه عزیزان قبول کند و از برادران و خواهران و عزیزانی هم که خدمتگزار معتکفین بودند به‌عنوان خادم خدا و خادم عبادت پروردگار، ان‌شاءالله ذات مقدس پروردگار بپذیرد.

 
ایشان ادامه داد: برادران و خواهران، تقریباً دوران تعطیلی ابتدای بهار و اول سال تمام شد، آغاز کار و فعالیت در سال جدید، سال 97 است و چهلمین سال انقلاب است؛ ما سال چهلم انقلاب را از الآن در عرصه فعالیت و کار شروع می‌کنیم، امیدواریم امسال نقطه عطف باشد در انقلاب مقدس اسلامی ما به‌عنوان سال چهلم و ما شاهد یک جهش عظیم انقلاب باشیم در دو جهت، هم در جهت توسعه جهانی انقلاب مقدس اسلامی مخصوصاً در بلاد اسلامی ما.
 
دشمن‌شناسی بر هیچ مسلمانی مخفی نیست
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مشاهده می‌کنیم هم استکبار و هم ازناب استکبار، تقریباً یک چهره شفافی در دنیای اسلام در برابر بینش مسلمانان جهان پیداکرده‌اند، یعنی امروز دیگر روزی نیست که دشمن‌شناسی بر مسلمانی در عالم مخفی باشد، همه دیگر دشمن‌شناس هستند چون حکام منافق کشورهای اسلامی نیز پرده از رخسار ننگین خودشان کنار زدند و این ماهیت یهودی گری و صهیونیستی خودشان را نشان دادند.
 
ایشان، برملا شدن چهره نفاق و صهیونیستی حاکمان سعودی را یکی از برکات انقلاب برشمرد و گفت: در گذشته هم می‌گفتند این قبیله سعودی، یهودی‌اند منتها در مقام اثباتش مشخص نمی‌شود و حساب می‌شد که یک دشنامی به کفره خاندان سعودی داده می‌شود اما الآن دیگر پرده کنار رفت و یهودی بودن و صهیونیست بودن این‌ها دقیقاً مشخص شد؛ در سفر به آمریکا، بن سلمان با دو نشریه، یکی با مجله تایم ویکی نشریه آتلانتیک؛ در مصاحبه با تایم گفته ما با اسرائیل در جهات مختلف مشترکیم و نقطه اشتراک اولمان این است که ما دشمن مشترک داریم، یعنی تا به اینجا جلو رفتند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: گفته غیر از این‌که دشمن مشترک داریم، در جریان‌های اقتصادی نیز با اسرائیل مشترک هستیم، اگر بنا شد فعالیت‌های اقتصادی‌مان را مشترک با اسرائیل شروع کنیم، خواهید دید بعد از مصر اول کشور عربی هستیم که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسیم، این حرف‌هایی است که حاکم شیطان سعودی با مجله تایم آمریکایی گفته؛ در مصاحبه با آتلانتیک گفته است اصلاً سرزمین فلسطین، ملک اسرائیل است، به اسرائیل متعلق است، اسرائیل سرزمین خودش را به دست آورده که گلد برگ، سردبیر نشریه آتلانتیک غافلگیر شد و گفت در دنیا اولین رهبر عربی است که این حرف‌ها را می‌زند و چنین کلامی تاکنون از هیچ رهبر عربی صادر نشده.
 
ایشان افزود: وقتی بنا شد قصه به اینجا بکشد، از روز اولی که انقلاب ما به پیروزی رسید، امام بزرگوار ما فرمودند ما رسالت صدور این انقلاب را به سایر بلاد مسلمین داریم، 40 سال گذشت، انقلاب ما و دشمنی با انقلاب ما پرده از صورت یک جریان صهیونیستی حاکم حرمین شریفین کنار زد و در سال چهلم ثابت کرد این‌ها صهیونیست هستند. «تکبیر»
 
آیا وقت قیام مسلمانان علیه استکبار نیست؟
 
امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به بی‌توجهی حاکمان سعودی نسبت به وضعیت مردم عربستان، گفت: طبق اظهار سازمان بهداشت سعودی، الآن بخش عمده سرزمین عربستان را مرض «گال» گرفته، مردم بیچاره مبتلا به این مرض هستند و این حاکم سعودی تمام ثروت مردم عربستان را روی پای ترامپ ریخته و آنجا دارد خرج می‌کند و در مقام درمان مردم خودش از مرز گال، هیچ اقدامی حکومت سعودی نکرده، غیر از این است که مردم این سرزمین به بلای جنگ با یمن مبتلا هستند و هر روز موشک‌های یمنی به سرشان فرود می‌آید.
 
ایشان یادآور شد: الآن وقتش نیست مردم قیام کنند؟ این مردم که آرام نمی‌گیرند؛ امیدواریم سال چهلم انقلاب، سال جهش مردم و ملت‌های اسلامی دیگر در برابر این حکام ناپاک استکبار زده باشد که با همه قدرت قیام کنند و دشمن را نابود کنند و ریشه استکبار را بکنند، این جهش اول.
 
آیت‌الله علم‌الهدی، دومین نقطه جهشی انقلاب را حل مشکلات و معضلات داخلی دانست و ادامه داد: جهش دوم انقلاب مقدس اسلامی ما در سال چهلم، حل مشکلات داخلی خودمان است؛ برادران و خواهران، تجربه گذشته همان‌طور که در خطبه دو سه هفته قبل عرض کردم، به ما نشان داده اقتدار، پیشرفت، پیروزی هم در عرصه علم، دفاعی و نظامی، مرهون طراحی، برنامه‌ریزی و مدیریت داهیانه و متفکرانه مقام معظم رهبری است؛ مشکلات اقتصادی ما و مشکلات داخلی کشور نیز نتیجه مدیریت‌های مختلف و متنوعی است که در طول این چند سال به عهده دولت‌ها بوده و نتوانستند اداره کنند، تجربه نشان داد مقام معظم رهبری به‌عنوان حجت امام زمان، مؤید از طرف بقیه‌الله است، اگر در عرصه‌های مدیریت داخلی و حل مشکلات، نسخه‌های رهبری عملی بشود، مسلم موفق هستیم و جهش ما در حل مشکلات داخلی‌مان در مسئله سال چهلم انقلاب، ان شاالله به کار بستن نسخه‌های رهبری هم به وسیله شما مرد و زن معتقد و هم به وسیله مسؤولان نظام و مجریان این کشور است.
 
مردم کالای خارجی نخرند و نفروشند
 
ایشان، تحقق شعار سال را در دو حوزه مردم و مسؤولان تفکیک و اظهار کرد: مقام معظم رهبری، شعار سال را معین کردند حمایت از کالای ایرانی، حمایت از کالای ایرانی، یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است، این حمایت با دو کیفیت جدی گرفته می‌شود، یکی به وسیله شما مردم، کالای خارجی نخرید، در دکان‌های خود کالای خارجی نفروشید، این در معاملات خرد است، این تصمیم را بگیرید، درست است الآن ممکن است برخی کالا‌های داخلی ما از نظر کیفیت کمتر و پایین‌تر باشد اما بایستید و مقاومت کنید، نتیجه مقاومت شما در اجتناب خرید کالای خارجی و بسته شدن دروازه کشور و این بازار 80 میلیونی به روی کالای خارجی، باعث می‌شود بیکارهای ما به کار و اشتغال دست پیدا کنند، این کار را بکنید، این دستور رهبر و حجت امام زمان است؛ شما مردم به اسلام، بقیه‌الله و نظام اسلامی معتقدید، فرزندانتان را می‌دهید، بیاید کالای خارجی نخرید و در دکان‌های خود هم نفروشید، این در عرصه اقتصاد و معاملات خرد.
 
کشور با بازار کالای خارجی کردن، خلاف دستور رهبری است
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به وظیفه مسؤولان و دولت در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: یک سلسله معاملات کلان هست که یا مسؤول و متولی‌اش دولت است یا بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هستند که در حقیقت آنان باید دستور رهبری را عمل کنند و حمایت از کالای ایرانی کرده و کالای خارجی وارد نکنند؛ با قراردادهایی که با دیگر کشورها به‌عنوان رابطه اقتصادی می‌بندید و هرچه از قرارداد اقتصادی یک‌طرفه است و کالای آنان به اینجا می‌آید و اینجا بازار کالای خارجی می‌شود، خلاف دستور رهبری است.
 
ایشان اضافه کرد: دو سه شب پیش در اخبار گفتند مسئله قطعات یدکی اتومبیل که به وسیله کارگر ایرانی ساخته می‌شود، اخیراً با یک دستگاه قطعه‌سازی خارج کشور قرارداد بستند، آقای متصدی در اخبار گفت اگر این قرارداد بخواهد اجرا شود، قدم اولش 550 کارگر فناور در این کشور بیکار می‌شوند، حمایت از کالای داخلی فقط باید مردم بخرند؟ بلوز و پارچه خارجی نخرند یا شما مسؤولان هم باید گوش دهید این حرف را، چرا با بیرون قرارداد بستید؟ چطور بازار 80 میلیونی را زیر پای خارجی‌ها می‌اندازید و بعد از این‌طرف کاری می‌کنید که 550 کارگر در آن واحد بیکار شوند؟ رهبر، رهبر این مملکت است، هم رهبر دولت و هم رهبر ملت است، تمام مدیریت‌ها و مسؤولیت‌های شما چه در مجلس و چه در دولت بدون تنفیذ رهبر حرام است و مشروعیت ندارد. «تکبیر».
 
آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: این درست نیست مردم ما مقید به اجرای فرمان رهبری، جنس مرغوب خارجی، پارچه مرغوب خارجی نخرند، به کالای ایرانی اکتفا کنند، از این‌طرف مسؤولان این نظام که مسؤولیتشان تحت رهبری رهبر هست، قراردادهایی ببندند که یک پارچه ثروت مملکت برود خارج و کشور بشود بازار مصرفی خارج، چرا این قراردادها؟
 
چرا مشکلات را گردن رهبری می‌اندازید؟
 
ایشان با بیان این‌که انداختن ناتوانی‌ها به گردن رهبری، کار درستی نیست، تصریح کرد: این هم که الآن رسم شده، تا به الآن نسخه نجات‌بخش این مملکت مال رهبری بوده، از این‌طرف برخلاف فرمان رهبر عمل می‌کنند، به نتیجه نمی‌رسند و به شکست منتهی می‌شود، شکست را فرافکنی می‌کنند، گوشه و کنار زمزمه می‌کنند تا به گردن رهبر بیندازند؛ مشکلات اقتصادی مال کیست؟ این مشکلات را رهبر ایجاد کرد؟ رهبر که 4 سال است می‌گوید اقتصاد مقاومتی و عمل نمی‌کنید، اقتصاد مقاومتی را عمل کردید و دچار مشکل شدید یا ترک کردید و دچار مشکل شدید، اگر عمل نکردید و دچار مشکل شدید، پس این مشکلات به رهبری ارتباطی ندارد، چرا مشکلات را گردن رهبری می‌اندازید؟
 
امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به فرافکنی‌های مسؤولان نسبت به مشکلات کشور، افزود: هر قدمی می‌خواهند بردارند، اضطرار پیدا می‌کنند، خودشان نمی‌توانند، خلاف حرف‌ها و مطالب قبلی‌شان است، به گردن رهبری می‌اندازند؛ از چهار سال پیش در همین مکان مقدس و از همین تربیون، مسئله فیلتر شبکه‌های خارجی را مطرح کردم، در مقابل این‌همه حمله کردید، اهانت کردید و بد و بیراه گفتید، بعد از چهار سال خودتان به این نتیجه رسیدید تمام مفاسد این مملکت، همه ناامنی‌های این کشور، اشکالات اقتصادی و مفاسد فرهنگی و اخلاقی به خاطر این شبکه اجتماعی خارجی است، حالا به این نتیجه رسیدید که فیلتر کنید، حالا می‌خواهید به گردن رهبری بیندازید که می‌خواهید فیلتر کنید؟ خودتان به این نتیجه رسیدید.
 
ایشان با تأکید بر این‌که نباید برای خوش‌آیند چند انسان ناآگاه و بی‌توجه، مسائل را به گردن رهبری بیندازید، افزود: خیلی ممنون، خیلی متشکر، بعد از چهار سال هم به این نتیجه برسید و عمل کنید، بازهم متشکریم اما بیخودی یک‌چیزی که یک روزی گفتید دست ما روی دکمه فیلتر هیچ زمان نخواهد رفت و حالا مجبور شدید، به رهبری فرافکنی نکنید، اگر چهارتا آدم ناآگاه، غیر بصیر و بی‌توجه هنوز هم سنگ شبکه‌های خارجی را به سینه می‌زنند، شما به خاطر رضایت آنان مسئله را به گردن رهبری نیز نیندازید، این درست نیست؛ مسؤولان این نظام دلسوزند، دلشان می‌خواهد کار کنند، در زحمت و تلاش هم هستند، خداوند بصیرت رهبر شناسی به آنان عنایت فرما.

 منبع: alamolhoda.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار