یک فعال کارگری مطرح کرد:
یک فعال کارگری گفت: حقوق کارگران از نظر درصدی فاصله چند ساله با نرخ تورم دارد و نمایندگان کارگری نمی‌توانند به صورت یکجا این درصد عقب ماندگی را در شورای عالی کار مطرح کنند تا این مساله جبران شود.
کد خبر: ۵۸۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 07 April 2018

هوشنگ درویش اظهار کرد: در حدود یک دوره 30 ساله، چندین سال به حقوق کارگران درصدی اضافه نشد و این مساله باعث شده است حقوق کارگران چند سالی از نظر درصدی با نرخ تورم فاصله داشته باشد.

وی افزود: با توجه به فاصله چند ساله‌ای که حقوق کارگران از نظر درصدی با نرخ تورم دارد، نمایندگان کارگری نمی‌توانند به صورت یکجا این درصد عقب ماندگی را در شورای عالی کار مطرح و آن را جبران کنند.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان تصریح کرد: اگر قرار باشد تا این درصد عقب افتادگی به صورت یکجا جبران شود، قطعا به کارفرمایان نیز فشار وارد خواهد شد. در این زمینه کارفرمایان بر این باور هستند که این عقب افتادگی درصدی در خصوص حقوق کارگران وجود دارد که باید جبران شود.

درویش بیان کرد: این فاصله حقوقی باید به تدریج جبران و سال به سال با توجه به نرخ تورم، درصدی به حقوق کارگران اضافه شود تا این درصدهای عقب مانده، جبران شود. چند سال زمان می‌برد تا نمایندگان کارگری بتوانند این درصدهای عقب مانده را در شورای عالی کار مطرح کنند تا حقوق کارگران مناسب شود.

این فعال کارگری گفت: اگر مصوبات در نظر گرفته شده برای کارگران در شورای عالی کار به درستی از سوی کارفرمایان اجرا و حقوق و سایر موارد در نظر گرفته شده برای کارگران پرداخت شود، نگرانی‌ها و دغدغه‌های کارگران کمتر خواهد شد.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان ادامه داد: باید حقوق کارگران و سایر مزایای آن‌ها به صورت ماهانه پرداخت شود اما متاسفانه بسیاری از کارگران همیشه معوقه حقوقی دارند و این مساله باعث می شود تا به آن‌ها فشار وارد شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: حقوق ، تورم ، کارگران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار