ثبت نام نهادها و سازمان‌ها برای حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد.
کد خبر: ۵۸۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 08 April 2018

به گزارش تابناک : تمام سازمان‌ها، نهادها، موسسات و عرضه‌کنندگان کالا، خدمات و فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی برای حضور در بخش سازمان‌ها و نهادها می‌توانند با ورود به بخش ثبت نام سازمان‌ها و نهادها نسبت به ثبت‌نام برای حضور در این رویداد مهم فرهنگی اقدام کنند.
ثبت‌نام در بخش سازمان‌ها و نهادها در سایت سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فقط به ‌منزله درخواست حضور محسوب و ثبت‌نام قطعی پس از بررسی درخواست‌ها، به متقاضیان واجد شرایط اعلام می‌شود. 
همچنین با توجه به محدودیت فضا، به درخواست‌های رسیده برحسب اولویت زمانی ترتیب اثر داده خواهد شد.
نهادها و سازمان‌های همکار فرصت دارند تا 26 فروردین ماه نسبت به ثبت نام در سایت اقدام کنند. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 2-66415271 داخلی 175یا شماره 09389278913 تماس بگیرند.
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

** «راهنمای اقدام در شرایط اضطراری در مراکز فرهنگی» منتشر شد
کتاب «راهنمای اقدام در شرایط اضطراری در مراکز فرهنگی» توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد.
این کتاب دارای 10 فصل است که توسط منیژه هادیان دهکردی، فرح سادات مدنی و پریسا عبداللهی ترجمه شده است.
«تجزیه و تحلیل خطر»، «خرابکاری و هنر ستیزی»، «سرقت»، «آتش سوزی»، «سیل»، «نشت مواد شیمیایی»، «زلزله»، «تروریسم»، «موزه های مورد تهدید»، «بمب»، «حملات موشکی و جنگ» و «خطرات مربوط به امکانات ساختمانی» از فصل های این کتاب هستند.
در مقدمه این کتاب آمده است: دستگاه های متولی میراث فرهنگی و آثار هنری و فرهنگی باید «پیشگیری» را هدف خود قرار دهند، همانگونه که در حوزه های دیگر مانند طبابت و محیط زیست هم بهداشت و پیشگیری و مواظبت اموری اساسی و حیاتی محسوب می شوند. 
کتاب حاضر به دنبال آن است تا با تحلیل دقیق، خطرات تهدید کننده آثار فرهنگی از جمله خرابکاری و هنرستیزی، سرقت، آتش سوزی، سیل، زلزله، تروریسم و نظایر اینها، شیوه های مقابله با این تهدیدات را برشمارد تا با اجرای آنها بخشی از موضوع حفاظت پیشگیرانه تحقق یابد. 
سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز در پیشگفتار این کتاب نوشته است: هرچند امروزه دانش بشری نسبت به پیش بینی حوادث طبیعی و استفاده از فناوری های نوین جهت کنترل شرایط و حفظ ایمنی افزایش یافته است، اما عواملی همچون افزایش مداخلات انسانی در طبیعت، غفلت، تنازعات قومی و ملیتی، دور شدن از فرهنگ و نادیده گرفتن تجربیات گذشتگان، جوامع را بیش از پیش در معرض خطرات ناشی از بلایای طبیعی و انسانی قرار داده است. 
این کتاب راهنما که براساس تجربیات به دست آمده از حوادث رخ داده در سایر کشورها تهیه شده، الگویی خواهد بود برای همه افراد مرتبط با مراکز فرهنگی اعم از مدیران و مسئولان، کارشناسان، نیروهای خدمات، پشتیبانی و امنیتی تا با استفاده از دستورالعمل های ارائه شده، بتوانند در شرایط اضطراری متناسب با مجموعه های تاریخی و فرهنگی و شرایط محیطی خود به راهبردها و راهکارهای بومی مورد نیاز دست یابند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار