رئیس حوزه هنری استان کرمان آغاز سه پروژه ملی در واحد ادبیات پایداری در حوزه هنری استان کرمان خبر داد و گفت: همایش "آئینه‌داران روشنی" با حضور هنرمندان کرمانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 08 April 2018

محمدحسین ملکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی اظهارداشت: در سال 96 حوزه هنری در ادامه فعالیت‌های خود از زمان تغییر مدیریت در زمینه‌های مختلف فرهنگی‌هنری کارهایی انجام داده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سبک زندگی اسلامی در اولویت موضوعات برنامه‌های حوزه هنری بوده است بیان کرد: در سال گذشته در واحد هنرهای تصویری هفت اثر مستند تهیه شده است و فیلم‌های مستندی با موضوع انقلابی و سبک زندگی و سیره شهدا تهیه شده است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به رونمایی از مستند "زنان ابدی" در سال گذشته افزود: این کار که توسط یکی از جوانان هنرمند کرمانی ساخته شد انعکاس خوبی در جامعه داشته است و در جشنواره فیلم دانشجویی نیز حائز رتبه شد.

وی با بیان اینکه در حوزه داستانی نیز از دو کار حمایت کردیم تصریح کرد: ما از ابتدای تولید آثار با خالق اثر همراه هستیم و صرفا به تولیدات آماده شده معطوف نشدیم.

ملکی با اشاره به اینکه پنج کار کوتاه و فیلم 100 ثانیه‌ای با رویکرد اجتماعی ساخته و تولید شد خاطر نشان کرد: سه نمایش در سال گذشته اجرای عمومی شد و با استقبال خوب مخاطبان از این آثار همراه بود.

وی با بیان اینکه حوزه هنری استان کرمان از نمایش خیابانی "راز عشق" حمایت کرده و در جشنواره موفق بود گفت: در حوزه تعزیه نیز اعلام آمادگی کردیم که از جریاناتی که تعزیه را در راستای محتوایی و اجرایی تقویت کند وارد شویم.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به اینکه در بخش آموزش و داوری در سوگواره تعزیه ده‌زیار حضور داشتیم و حمایت کردیم افزود: در مجموع به دنبال آن هستیم تا از این هنر اصیل مذهبی حمایت کنیم.

وی عنوان کرد: با اقتباس از دو کتاب "آن بیست و سه نفر" و " جراحی در خاکریز" پنج نمایشنامه توسط نویسندگان کرمانی تولید شد.

ملکی با بیان اینکه در حوزه موسیقی نواحی حوزه هنری از سال‌های قبل فعالیت‌های خوبی داشته گفت: کار پژوهشی و علمی از این فعالیتها انجام شد و پژوهش مفصلی با عنوان موسیقی نواحی کرمان تهیه و آماده انتشار است.

وی با اشاره به اینکه گروه کر حوزه هنری با استقبال بیش از 300 نفر علاقمندان راه‌اندازی شد بیان کرد: در حال حاضر از آن تعداد پس از انتخاب افراد و آموزش‌های لازم این گروه کر با 50 نفر در حال فعالیت است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه در حوزه تجسمی 10 نمایشگاه در مکان‌های مختلف برگزار کردیم افزود: 44 اثر تجسمی در رشته‌های مختلف که از سال‌های گذشته تولید شده بود در قالب یک بسته منتشر شد.

وی از آغاز سه پروژه ملی در واحد ادبیات پایداری در حوزه هنری استان کرمان خبر داد و گفت: تاریخ شفاهی انقلاب در کرمان در این پروژه‌ها جمع‌آوری می‌شود و در این واحد شب‌های خاطره هم برگزار شده است.

ملکی با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمان گفت: همایش "آئینه‌داران روشنی" با حضور هنرمندان کرمانی برگزار می‌شود و هفته فیلم در محل هنرستان هنرهای زیبا کرمان در حال برگزاریست.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار