سرپرست معاونت سیاسی استانداری:
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی در نشستی با محوریت برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی و سبک زندگی امام سجاد(ع) تاکید کرد: آثار و برکات همایش ها و رخدادهای فرهنگی استان باید مستمر باشد.
کد خبر: ۵۸۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 08 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود ثمینی در این نشست اظهار داشت: برگزاری هرگونه رویداد فرهنگی با هدف توسعه فرهنگی به ویژه سبک زندگی اهل بیت (ع) مایه مباهات و افتخار ماست و حمایت خود را اعلام می کنیم.
وی افزود: علاوه بر توجه به تهیه مقدمات کار باید نتایج و آثار این همایش به گونه ای باشد که موجب تبیین و تدوین این آثار در قالب یک برنامه عملیاتی شود و به عنوان یک الگوی اجرایی در کشور مطرح شود.
وی افزود: هدف نباید تنها برگزاری همایش باشد بلکه مردم باید شاهد آثار مثبت این همایش در زندگی خود باشند؛ بنابراین دستگاه های اجرایی و ادارات متولی امر باید برنامه ریزی مناسبی برای برگزاری این همایش ملی داشته باشند و گستره تبلیغات باید افکار عمومی را معطوف به این برنامه کند و در این راستا بهره مندی از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما بسیار موثر است.
ثمینی به سفر پرخیر و برکت و تاریخی مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اشاره داشت و افزود: بحث سبک زندگی اسلامی برای نخستین توسط ایشان در خراسان شمالی مطرح شد و برنامه ریزی تحقق این هدف در اقصی نقاط کشور با استناد بر سخنرانی معظم له در این استان است؛ بنابراین تاکید دارم محتوای این همایش باید غنی باشد.
سرپرست معاونت سیاسی استانداری در ادامه با اشاره به شعار سال 97، اظهار داشت: شیوه و روش معرفی سبک و سیاق زندگی امام معصوم باید به گونه ای باشد که متناسب با شعار سال و منویات رهبری به عنوان الگو در جامعه معرفی شود.
ثمینی گفت: عدم رقابت پذیری محصولات داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت با محصولات خارجی به عنوان یکی از مهم ترین موانع برای تحقق شعار مطرح است اما نبود فرهنگ مناسب استفاده از کالای ایرانی یکی دیگر از این مشکلات است.
وی تصریح کرد: مردم ما باید بدانند حمایت از کالای ایرانی موجب تقویت اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی می شود و همچنین استقلال کشور را در حوزه های مختلف به دنبال خواهد داشت و نیز این که با توجه به موضوع صادارت کالاهای ایرانی به نقاط مختلف جهان می توانیم فرهنگ غنی خود را نیز صاد کنیم.
وی تاکید کرد: تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی نباید معطوف به امسال باشد بلکه باید به عنوان یک فرهنگ در سنوات آینده نیز رواج یابد.
بنا به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، تاکنون 230 اثر در دو بخش علمی و هنری از 19 استان به دبیرخانه ارسال شده است که کار داوری این آثار تا پایان فروردین ماه به اتمام خواهد رسید.  زمان برگزاری این همایش نیز که به مناسبت هزار و چهارصدمین سال میلاد این امام همام(ع) برنامه ریزی شده، 18 اردیبهشت ماه امسال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار