مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: گذر مازاری ها علاوه بر آشناتر شدن مردم با فعالیت های فرهنگی و هنری، محل مناسبی برای معرفی و فروش آثار هنرمندان است و باید در این راستا تلاش شود.
کد خبر: ۵۸۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 09 April 2018

مجید جوادیان زاده در نشست راهبردی گذر فرهنگ و هنر مازاری ها افزود: با هم افزایی و همفکری در نشست یادشده ، برنامه های متنوعی در حال برنامه ریزی و اجراست.
وی با تاکید بر اجرای مستمر فعالیت های فرهنگی و هنری خاطر نشان کرد: در نوروز امسال با افتتاح گذر یادشده توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه مناسبی اجرا شد که مورد استقبال مسافران نوروزی و شهروندان قرار گرفت.
وی تاکید کرد: با توجه به اهداف راه انداری این گذر، باید عامه مردم بیشتر با فعالیت های فرهنگی و هنری آشنا شوند.
وی اجرای برنامه فرهنگی شهرستانهای استان و سایر استانها، اجرای زنده مشاعره و فعالیت های هنری در بخش تجسمی و صنایع دستی و جمعه بازار کتاب در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها را خواستار شد.
شهردار یزد نیز با تبیین ظرفیت میراث فرهنگی ناملموس یزد گفت: با توجه به کارکردهای اجتماعی این نوع گذرهای فرهنگی، باید ارزش های مهم تاریخی و فرهنگی ورد توجه قرار گیرد.
مهدی جمالی نژاد با تاکید بر نوآوری و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری افزود: ما از اجرای برنامه های ارزشمندی که در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها اجرا شود حمایت می کنیم.
همچنین رقیه دوست فاطمی ها،مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد بر اجرای مستمر فعالیت در گذر یادشده تاکید کرد و افزود: باید اجرای برنامه ها به گونه ای باشد که مردم با ارزش های فرهنگی یزد و سنت های گذشته بیشتر آشنا شوند.
همچنین معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: گذر فرهنگ و هنر مازاری ها در راستای جریان سازی فرهنگی پایتخت کتاب راه اندازی شده است.
سید خلف حوتی نژاد افزود: یکی از مهمترین فعالیت های ما این است که آثار هنری از فضای بسته گالری و سالن ها بیرون بیاید تا با اجرای آن در فضای باز ،مردم بتوانند بیشتر با فعالیت های فرهنگی و هنری آشنا شوند.
دهقان هراتی معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز اظهار امیدواری کرد: با مشوق هایی که در اختیار انجمن و سمن های فرهنگی و هنری قرار می گیرد، تولیدات فرهنگی و هنری ارزشمندی در گذر یادشده اجرا شود.
نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور، شامگاه ششم فروردین 1397 با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کوچه تاریخی مازاری های یزد بهره برداری شد. 
خارج شدن از فضای بسته فرهنگی و هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر از دیگر اهداف ایجاد گذرهای فرهنگی است. 
گذرهای فرهنگی در گذشته، علاوه بر معماری اصیل و زیبای خود، محلی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری بودند و سعی شده است با احیای گذر مازاری ها، فعالیت های فرهنگی و هنری یزد رونق گیرد. 
فضای بیرون گذر فرهنگی مازاری ها برای تمرکز فعالیت های فرهنگی و هنری اختصاص داده شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار