سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو تحریم‌های ضدروسی غرب را با اقدام متقابل پاسخ خواهد داد.
کد خبر: ۵۸۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 09 April 2018

به گزارش تابناک : وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با رسانه‌های ارمنستان تأکید کرد: «این مسئله کاملا غیرقابل قبول است که کشورهای جداشده شوروی سابق در شرایط انتخاب میان غرب یا روسیه قرار داده شوند».

وی افزود: «این یک رویکرد کاملا سیاسی شده است. مثلا ارمنستان نشان داده که می‌توان با تمام کشورها روابطی سازنده ایجاد کرد».

دیپلمات ارشد روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت، مسکو درباره روابط آینده میان اتحادیه اروپا و اتحادیه اقتصادی اوراسیا خوشبین است و بروکسل در نهایت مجبور خواهد بود تا با این سازمان آسیایی وارد همکاری شود.

بنا به گفته وزیر خارجه روسیه، «سازمان اقتصادی اوراسیا از اتحادیه اروپا دعوت به عمل آورده تا همکاری‌های دوجانبه‌ای آغاز شود و این مسئله حداقل به سه سال گذشته مربوط می‌شود اما اتحادیه اروپا هنوز این سازمان آسیایی را به عنوان یک شریک برابر نپذیرفته است».

وی ادامه داد: «این رویکرد متعصبانه متأسفانه تا هم‌اکنون نیز ادامه داشته است. البته در این میان کارشناسان کمیته اقتصادی اروپا و کارشناسان سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با کارشناسان سازمان اقتصادی ارواسیا ارتباط گرفته‌اند و تمایل در این جهت رو به افزایش است.»

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز روز یکشنبه گفت، تحریم‌های ضدروسی غرب پاسخ به اقدامات روسیه نیست بلکه بخشی از استراتژی مرسوم فشار علیه روسیه است.

وی تأکید کرد، با این حال مسکو هرگز مسیری علیه غرب در پیش نگرفته حتی با وجود تحریم‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز غرب.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: «هر بار ما اعلام کرده‌ایم که هدف ما همکاری است. ما خواستار گفت‌وگویی سازنده هستیم و آماده‌ایم تا تمام مسائل را از طریق آمدن پای میز مذاکره برطرف کنیم.»

زاخاروا همچنین گفت، وزارت خارجه روسیه در حال حاضر به دنبال اقدامات احتمالی برای پاسخ به تحریم‌های جدید آمریکا است.
 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار