رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان یزد از شناسایی بیش از هزار جلسه دائمی قرآن به‌صورت هفتگی در مساجد و منازل این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 10 April 2018

حجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی با اشاره به برنامه‌های قرآنی اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، گفت: برنامه‌ها به سه بخش آموزشی، تبلیغی ترویجی و حمایت و نظارت تقسیم می‌شود.

وی بابیان اینکه برنامه‌های آموزشی دوره‌های آموزش عمومی، تخصصی و کادر متخصص را دارد، افزود: آموزش عمومی شامل روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم اولیه سطح یک و دو و حفظ قرآن و دوره‌های تخصصی به‌مانند صوت و لحن قرآن و مفاهیم در سطح سه و چهار، کارگاه‌های سبک زندگی قرآن و آموزش مدیران تشکل‌های قرآنی است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان با اشاره به اینکه آموزش استعدادهای قرآنی زیرمجموعه آموزش تخصصی است، تصریح کرد: تربیت نیروی متخصص و برگزار کردن آموزش‌های عمومی و تخصصی، برگزاری دوره‌های تربیت‌معلم قرآن در رشته‌های مختلف قرائت، حفظ، ترجمه و مفاهیم، سبک زندگی، تربیت ممتحن یا مدرس قرآن و دوره‌های داوری مسابقات قرآن را جزء اولویت‌های کادر متخصص دانست.

رضایی برگزاری محافل و همایش‌های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی و همچنین برگزاری آزمون‌های تخصصی قرآن، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، برگزاری برنامه‌های ویژه دهه فجر، مراسم ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان را از برنامه‌های تبلیغی ترویجی برشمرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: برنامه‌های حمایتی و نظارتی از برنامه‌های مردمی حمایت و بر کار آن‌ها نظارت دارد تا کارها به‌صورت کیفی برگزار شود.

وی به شناسایی بیش از هزار جلسه دائمی قرآن که در سطح استان یزد به‌صورت هفتگی در مساجد و منازل برگزار می‌شود، اشاره کرد و یادآور شد: تعداد مؤسسات قرآنی در کل استان یزد 58 مورد، 71 مورد خانه روستایی و 19 مورد خانه‌های قرآن شهری داریم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان یزد تهیه و توزیع قرآن اهدایی به مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن و جلسات قرآنی دائمی دانش آموزان و اعزام مؤذن و قاری در اعتکاف را از دیگر برنامه‌های تبلیغی ترویجی دانست و خاطرنشان کرد: اعزام استاد، معلم، داور، قاری، حافظ و فرستادن گروه‌های تواشیح و همخوانی به مراکز درخواستی را از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار