معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره زدگی یکی از مشکلات اساسی کشورمان در حوزه هنر است که باید مورد بازشناسی و آسیب شناسی قرار گیرد.
کد خبر: ۵۸۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 12 April 2018

'سید محمد مجتبی حسینی' شامگاه چهارشنبه در نشستی صمیمی با هنرمندان استان یزد افزود: اعتبار مختصر فرهنگی و هنری شهرستانها و مناطق مختلف با برگزاری جشنواره ها از بین می رود و نمی تواند به اثرهای مطلوبی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه چرخه هنر در کشورمان دچار مشکل است، ادامه داد: هنرمند، مامور ارسال و عرضه هنر خود نیست، بلکه صنف هایی مشخص شده اند که این مسئولیت را بر عهده دارند؛ وزارت ارشاد و دیگر دستگاه های مربوطه باید با این صنف ها گفت و گو و مذاکره و آنها را در هنر سهیم کنند. 
این مسئول گفت: همه مشکلات حوزه هنر به مسائل مالی و بودجه مربوط نیست و بخشی از آنها به سلیقه و تدبیر بازمی گردد.
وی خاطر نشان کرد: کشورمان از نظر تاسیسات و تجهیزات هنر،ی کاستی های زیادی دارد اما در حوزه سرمایه انسانی از جمله هنرآموز، هنرجو و هنرمند، وضعیت آن بسیار مطلوب است.
حسینی افزود: ایران از نظر سرمایه انسانی حوزه های مختلف هنری از جمله تئاتر، موسیقی، مد و لباس در منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه، زبانزد است. 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: فرهنگ و هنر، پدیده ای همگانی است که توجه و حمایت از آن به طور صرف مربوط به این وزارتخانه نیست و سازمانها و ارگانهایی از جمله استانداری ها و شهرداری ها نیز در این حوزه مسئولیت دارند.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به سیاستگذاری، نظارت و هدایت حوزه فرهنگ و هنر کشور است و البته از حمایت هم دریغ نخواهد کرد اما دیگر دستگاه ها نیز باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: همگرایی و باور سازمان های مرتبط با حوزه فرهنگی و هنری در حمایت از رویکرد هنری در استان در برهه کنونی بیش از گذشته شده است.
محمدعلی طالبی با یادآوری برگزاری مطلوب حدود 50 کنسرت موسیقی در استان یزد در دولت تدبیر و امید افزود: فقط سه کنسرت در یزد به خاطر حواشی مربوط به برگزارکنندگان لغو شد و شورای تامین استان مصوبه ای در این خصوص نداشت. 
محمود دهقان هراتی، معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز گزارشی از فعالیت هنرمندان، گروه ها، موسسه ها و انجمن های هنری این استان ارائه کرد.
در این نشست هنرمندان و نمایندگان انجمن های هنری رشته های مختلف در استان یزد از جمله هنرهای نمایشی (تئاتر)، موسیقی، خوشنویسی، مد و لباس، دیدگاه ها، خواسته ها و انتظارها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای حاکمیتی را در حوزه های متبوع خود تبیین کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار