آیت‌الله علم‌الهدی:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:جریان سلامت جریانی نیست که در یک حرکت عمومی و اجتماعی به‌صورت موثر شکل داد، این جریان یک جریان کاملا علمی و تخصصی است.
کد خبر: ۵۹۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 12 April 2018


به گزارش تابناک رضوی؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در اولین مجمع سلامت خراسان رضوی که در مجتمع سپید برگزار شد، اظهار داشت: نعمت سلامت و امنیت دو نعمت مجهول است و این مجهول بودن به معنی جهل در ارزش‌گذاری نیست، بلکه در جهل احساس و لمس نعمت است و زمانی انسان نعمت بودن این حقیقت را لمس می‌کند که دچار بیماری یا به ناامنی دچار شود.

وی افزود: مسئله سلامتی یک واقعیتی است در زندگانی انسان که در زندگانی و تدوام حیات بیشتر اثرگذار است و عناصر موثر در سلامتی افراد و جامعه عوامل ارزشمندی هستند که در حیات انسان‌ها و زندگانی بشری دخالت دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ارزشمندترین زندگی‌ها، زندگی انسان‌هایی است که هم ایمان دارند و هم عمل صالح انجام می‌دهند، بیان کرد: عمل صالح تنها یک کار خوب نیست، بلکه فقط با ایمان آمیخته است و کار خوب را خیلی از افراد انجام می‌دهند، اما این سبب نمی‌شود که هر کار خوب یک عمل صالح باشد، یک کار خوب، اگر از یک پشتوانه خداباوری برخوردار باشد، این عمل خوب هم تضمین دارد و هم قابل دوام است، اما اگر کار خوب از پشتوانه خداباوری برخوردار نباشد، حتما با انگیزه مادی انجام گرفته است و دیگر ارزش عمل صالح را ندارد، زیرا یک بهره سیاسی و اجتماعی برای افراد منظور است.

علم‌الهدی گفت: افرادی که کار خوب را انجام می‌دهند و خدا باور هستند برای رضای خدا کار می‌کنند و کاری که برای خدا باشد، هم تضمین تداوم دارد و هم به طور جدی و نامحدود انجام می‌گیرد، اما اگر کار خوب با انگیزه مادی صورت گرفت، در محدوده آن، بهره سیاسی و اجتماعی این کار خوب صورت می‌گیرد و زمانی که از آن، منفعت خارج شد، دیگر ضامن اجرا ندارد و در شرایط حساس ادامه این کار خوب قطع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عناصر خیر از امتیاز پشتوانه ایمان و خدا‌باوری برخودار هستند و شعار سازمان بهداشت جهانی در شکل عام و کلی خود باکیفیتی که در یک جامعه مومن اجرا می‌شود، در هیچ نقطه‌ای از دنیا قابل اجرا نیست، زیرا تضمینی برای تداوم و جدی بودن این حرکت‌ها وجود ندارد و در جامعه مومن ما است، با پشتوانه ایمان و خدا باوری تضمین دارد و از امتیازات جامعه ما این است که کار خوب به صورت عمل صالح تحقق پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که در شهر مقدس مشهد مجموع خیرات به احترام امام هشتم (ع) یا به نام پدر امام رضا (ع) یا به نام فرزند ایشان است، گفت: جریان سلامت جریانی نیست که در یک حرکت عمومی و اجتماعی به صورت موثر شکل داد و جریان سلامت یک جریان کاملا علمی و تخصصی بوده، وابسته به فکر و اندیشه است و حرکت‌های خیری که هرکس بر می‌دارد با مشورت با نظارت جریان افراد متخصص در سلامت صورت گیرد.

علم‌الهدی تصریح کرد: در مسئله سلامت باید توجه داشته باشیم که نباید جریان سلامت و درمان مردم را در معرض برخی مسائل اجتماعی و بینش‌های اجتماعی خاص و عام قرار دهیم، سلامت اتصال بسیار قوی با جریان علم و تخصص در این حوزه دارد، با سایر بافت‌های اجتماعی نمی‌توان جریان سلامت را تامین و اداره کرد، با برخی شعارها و حرکات نیز نمی‌توان این جریان را هدایت کرد .

وی گفت: در عرصه اسلام در تامین سلامت و درمان افراد چه در حوزه اجتماعی و فردی هیچ منبع و مدارکی جز تخصص طب وجود ندارد و اگر مسئله طب اسلامی وجود داشت، خود ائمه(ع) که منبع اسلام هستند به طبیب مراجعه نمی‌کردند، در واقع مسئله سلامت گره خورده با تخصص طب است و خارج از این تخصص تامین سلامت با هیچ کیفیت و هیچ دعایی، توجه و تمسکی قابل اجرا نیست.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار