معاون دادستان خراسان رضوی از شناسایی بیش از ۱۵۰۰ عضو غیرمجاز در اتحادیه گیاهان دارویی مشهد و تلاش برای ساماندهی آن‌ها خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 15 April 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ محمدبخشی محبی اظهار داشت: براساس آخرین جلسه‌ای که با رئیس اتحادیه گیاهان دارویی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، اعلام شد که 639 فرد صنفی مجاز دارند و بیش از 1500 تا 2500 عضو غیرمجاز دارند که از 639 عضو مجاز، تعداد اندکی فعال و بقیه به دلیل بازاری که فعالان غیرمُجاز به وجود آورده‌اند بیکار هستند.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: اعضای غیرمُجاز، مالیاتی پرداخت نمی‌کنند و عضویت اتحادیه را نیز نمی‌پردازند و به همین دلیل فضای اقتصادی غیرسالمی را ایجاد کرده‌اند. در کمیته پیشگیری از وقوع جرم و امنیت غذایی، گلایه‌هایی مطرح شد و قرار شد ساماندهی اعضای غیرمُجاز اتحادیه گیاهان دارویی صورت بگیرد تا اقتصاد ناسالمی که شکل گرفته از میان برود.

بخشی محبی ادامه داد: در مکاتبه‌ای که با حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خطاب به رئیس اتحادیه صورت گرفت مقرر شد از فردا اعضای غیرمجاز ساماندهی شوند.در صورتی که فرد، مجوز نداشته باشد پس از اخطار، پلمب خواهد شد؛ فعالان صنفی غیرمجاز اتحادیه گیاهان دارویی باید پس از مواجه شدن با این اخطاریه، سریع‌تر برای دریافت مجوز اقدام کنند، بنابراین برخورد ما ضرورتاً سلبی نیست و اتحادیه نیز موظف شده سریع‌تر مجوز صادر کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار