آیت الله امینی:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موقعیت ویژه و منحصربه فرد استان قم گفت: نگاه مسئولان کشور به این استان باید متناسب با جایگاه آن باشد.
کد خبر: ۵۹۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 15 April 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله ابراهیم امینی روز یکشنبه در دیدار سید مهدی صادقی استاندار قم، حضور علما و مراجع دینی و وجود بارگاه کریمه ی اهل بیت(س) در این شهر را مورد اشاره قرارد داد و افزود: حضور مسئولان کشور در قم و دیدارهای ایشان با مراجع عظام نمایانگر جایگاه ویژه قم است.

وی افزود: با وجود آگاهی از ظرفیت های قم، نگاه ها به توسعه آن آنچنان که شایسته این استان می باشد نبوده است.

وی در ادامه به مساله تک شهرستانی بودن استان قم به عنوان یکی از چالش های جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت: این مساله با پیگیری از مسئولان کشور قابل حل خواهد بود.

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این جلسه توضیحاتی پیرامون طرح های مهم قم از جمله بحث فرودگاه، طرح شهید کاظمی، قطار تهران- قم- اصفهان، مونوریل، تصفیه خانه فاضلاب قم و پردیسان و نیز مساله اشتغال استان ارائه نمود.

ساخت فرودگاه بین المللی قم در سال 1390 با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حالی در دستور کار قرار گرفت که بعد از گذشت 6 سال هنوز بلاتکلیف است.

این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم در حدود 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.

قم با مساحت حدود 11 هزار کیلومتر مربع درحاشیه کویر، در مرکز کشور ایران و درجنوب استان تهران، شمال اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب سمنان واقع شده‌ است.قم در یک منطقه خشک و نیمه ‌خشک واقع شده است و آب و هوای گرم و خشک دارد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، خلجستان، کهک، جعفریه و سلفچگان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار