دونالد ترامپ بار دیگر جیمز کومی رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را آماج توهین‌های خود قرار داد.
کد خبر: ۵۹۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 16 April 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپروز یکشنبه بار دیگر جیمز کومی رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را آماج توهین‌های خود قرار داد­ و این درحالی است که کتاب کومی درباره رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه وارد بازار خواهد شد.

دونالد ترامپ در یکی از پنج پیام خود در توییتر که به طور مستقیم رئیس سابق اف بی آی را خطاب قرار می‌دهد، چنین گفته است: «جیمز کومی فراری، مردی است که کارهایش همیشه بی نتیجه و مخرب است (آدم با هوشی نیست)، بدترین رئیس اف بی آی در تاریخ است».

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه نیز حمله شدیدی به جیمز کومی داشت. او در واکنش به انتشار بخش‌هایی از کتاب کومی، وی را آشغال و دروغگو خواند. رئیس سابق اف بی آی در کتابی با عنوان "وفاداری بیشتر"، دونالد ترامپ را با رئیس شبکه‌های مافیایی مقایسه کرده است.

حملات جدید ترامپ در حالی روی می‌دهد که شبکه‌ای بی سی نیوز قرار است ساعت ۲۲ روز یکشنبه به وقت محلی مصاحبه‌ای با جیمز کومی با موضوع کتاب جدید او پخش کند.

ترامپ زمانی جیمز کومی را برکنار کرد که اف بی آی در حال تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ارتباط احتمالی مسکو با تیم انتخاباتی ترامپ به عنوان نامزد جمهوری خواهان بود.

نسخه‌هایی از کتاب جیمز کومی در اختیار مطبوعات آمریکا و چند روزنامه بین المللی قرار گرفته است. در جایی از این کتاب، جیمز کومی گفته است ترامپ در یک جلسه خصوصی به او فشار آورده تا وفادار باشد.

ترامپ در یکی از توییت هایش چنین گفته است: «من هرگز از کومی نخواسته ام که وفادار باشد. او را به خوبی نمی‌شناختم. این حرف او نیز دروغ است. او به نفع خود یک چیز‌هایی می‌نویسد که به درد سطل زباله می‌خورد.»

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه ان بی سی، از جیمز کومی حمایت کرد.

وی گفت: «تا جایی که او می‌داند، کومی فرد سالم و امینی است. البته رایان تصریح می‌کند جیمز کومی را خوب نمی‌شناسد.»

پل رایان در پاسخ به مجری شبکه‌ ای بی سی که از او می‌پرسد نظرش درباره استفاده از واژه آشغال از سوی ترامپ در توصیف کومی، چیست؟ می‌گوید: «من از چنین کلماتی استفاده نمی‌کنم.»

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار