معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی:
معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی گفت: کم کاری در حوزه آسیب های اجتماعی در کشور بیداد می‌کند.
کد خبر: ۵۹۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 16 April 2018

صبح امروز رضا محبوبی در همایش آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: امروزه در کشور 2.5 میلیون معتاد، 600 هزار زن مطعلقه و 3.2 میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد که آسیب‌پذیرترین قشر جامعه از جنبه‌های مختلف‌اند.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه بیان کرد: نا مضمونی توسعه در کشور سبب بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی شده است و در جامعه امروزی برنامه‌های توسعه کشور از انسجام نظری برخوردار نبوده که غلبه دیدگاه‌های حاکم علت اصلی عدم رشد و توسعه کشور است.

وی افزود: آمار طلاق نسبت ازدواج 24 درصد افزایش‌یافته است که مسئولین خیلی از آن‌ها را به فقر، بیکاری و اعتیاد ارجا می‌دهند که بهتر است بدانیم میزان طلاق در شمیرانات تهران 67 درصد است که تمامی آن به سبک زندگی افراد بازمی‌گردد.

محبوبی از وجود حدود 70 هزار بیمار مبتلا به ویروس ایدز در کشور خبر داد و علت اصلی آن را تماس جنسی نامتعارف دانست.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور ادامه داد: امروزه نوع آسیب‌های اجتماعی بیشتر زنانه شده است که علت اصلی آن دیدگاه غلط افراد است نسبت به بانوان سطح جامعه است.

وی افزود: نرخ شیوع مواد مخدر در جامعه شاغلین 22 درصد می‌باشد لذا اینکه می‌گویند شغل ایجاد کنید تا اعتیاد از بین برود حرف تخصصی‌ای نیست.

محبوبی عنوان کرد: امروزه بایستی به برنامه‌ریزی‌های اجتماعی واقع‌بین بوده و آن را به متخصصین اجتماعی واگذار کنیم تا به‌طور کامل حل و رفع شود.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور ادامه داد: مسئله بعدی بارش فکری افراد است که می‌گویند زنان وارد ورزشگاه نشوند در تریبون آزاد ها شرکت نکنند و از این قبیل که نتیجه‌اش می‌شود همین معضلات اجتماعی که امروزه شاهد آن هستیم.

وی افزود: در حوزه مسائل اجتماعی رویکردها بایستی تغییر پیدا کند، مردم خراسان شمالی آخر هفته‌ها به بیرون از خانه‌ها رفته و چه دارا و چه ندار به ایجاد فضایی شاد در کنار خانواده می‌پردازند لذا خراسان شمالی عضو استان‌هایی با سرمایه اجتماعی بسیار بالا است که بایستی قدر آن را بدانید.

محبوبی در پایان بیان کرد: نهاد دین یکی از نهادهای بسیار قوی در بخش آسیب‌های اجتماعی است که متأسفانه امروزه مناسکی شده است و از بعد ایمانی، فکری و اخلاقی خود فاصله گرفته که بدون تعارف در این بحث کم گذاشته‌ایم لذا بایستی بر روی این حوزه کارکنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار