رئیس اداره ارشاد مشهد:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با اشاره به اضافه شدن یک هزار و 331 صندلی سینما در مشهد، گفت: پیش‌بینی این است که 31 سالن سینما در مشهد باید به 100 سالن ارتقا یابد.
کد خبر: ۵۹۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 17 April 2018

به گزارش تابناک رضوی، محمدکاظم دبیری صبح امروز در همایش انجمن موسسات فرهنگی و هنری خراسان رضوی که در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و شعبان، اظهار داشت: 4هزار پایگاه فرهنگی در قالب فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، انتشارات و موسسات فرهنگی داریم و تاکید ما برای تشکیل انجمن، چند دغدغه اساسی از جمله مشخص شدن هدف شکل‌گیری موسسات دارد، اما هدف نباید فقط کسب و کار باشد!

وی با بیان این‌که قاعده اصلی در موسسات فرهنگی باید کار فرهنگی باشد، نه صرفا کسب و کار، افزود: باید انگیزه معنوی و ذهنیت مناسب حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم، باید در جامعه تاثیرگذار باشیم، هنر اسلامی و ایرانی که بسیار محترم بوده، در کنار ایجاد شادی و نشاط در جامعه که هدف بسیاری از مدیران موسسات فرهنگی هنری است، باید پررنگ شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با اشاره به سه دسته گروه کاری در موسسات، بیان کرد: دسته نخست، گروه‌های تولیدی هستند، فعالیت‌هایی که تولید آثار فرهنگی و هنری را بر اساس هم‌افزایی با اندیشمندان و هنرمندان انجام می‌دهند، باید تلاش شود تا نواقص این تولیدات برطرف شود، آثار معماری، صنایع‌دستی و آثار فرهنگی به تناسب قوت خود ماندگاری بیشتری دادند.

وی، گروه دوم در موسسات را گروه خدمات برشمرد و گفت: گروه دوم با ترتیب دادن نشست و جلسات هم‌افزایی برای تولید محتوا کار می‌کند، در یک فعالیت فرهنگی، بازاریاب، گرافیست و گروه‌های تولید محتوا همه باید کار کنند و به جوانب مختلف قضیه بپردازند، هنرمندان ما در حال حاضر باید بیشتر به غنای محتوا بپردازند، تنگناهای مالی موجود سبب می‌شود که این دوستان در تولید محتوا عجله کنند تا درآمد کسب شود.
دبیری، نبود ارزشیابی در تاثیر فعالیت‌ها بر جامعه را مهم‌ترین نقص در گروه خدمات موسسات برشمرد و متذکر شد: موسسات بر تاثیر کار خود بر جامعه و اینکه چقدر تغییر در بینش مردم ایجاد شده، سنجشی ندارند، چشم امید مردم به موسسات فرهنگی است که بیایند و در کنار حوزه‌ها و دانشگاه ایجاد فایده کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با تاکید بر اینکه موسسات باید به‌دنبال خلق رویداد باشند، بیان کرد: گروه دیگر فعال در موسسات، گروه رویدادها هستند، این گروه با همایش و سایر فعالیت‌ها متفاوت است، رویداد یعنی برنامه‌ای که تکرار آن مورد انتظار جامعه باشد! باید تلاش کنیم برای موضوعی و تخصصی شدن موسسات، باید رویدادهای سایر کشورها را نیز مطالعه کنیم تا ایده‌های اجرایی آنها را یادبگیریم، با محتوای خود به‌کار ببندیم.

وی از یک میلیارد و 200 میلیون تومان بلیت تئاتر فروخته شده در سال 96 خبر داد و افزود: باید سالن‌های تئاتر اضافه شود، همچنین، یک هزار و 331 صندلی سینما اضافه شد و پیش‌بینی این است که 31 سالن فعلی باید به 100 سالن ارتقا یابد، همچنین کتاب فروشی های بزرگ و پارک موضوعی را جامعه ما نیاز دارد و موسسات باید با ما در اجرایی شدن این طرح‌ها و تولید محتوای مورد نیاز یاری دهند.

دبیری با اشاره به اینکه ژاپن 12 برابر درآمد نفتی ایران، درآمد در تولید انیمیشن دارد، بیان کرد: مشهد هم انیمیشن‌سازان قدری دارد و ظرفیت‌ها بالا بوده، باید استفاده شود و موسسات ورود کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد با تاکید بر وظیعه موسسات در تاثیرگذاری کاهش نرخ بر آسیب‌های اجتماعی، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی چیکار کردیم؟ باید دست به‌دست هم دهیم، فاصله‌هایی که ایجاد شده باید کم شود.

وی اضافه کرد: گاهی موسسات فرهنگی به مسائلی مانند روزهای ملی و مذهبی توجه ندارند، موسسات فرهنگی باید اولین گروهی باشند که توجه کنند، مناسبت‌هایی مانند هفته دفاع مقدس، هفته کتابخوانی، وقف، نذر و جشن‌های آئینی، همچنین، در خصوص شعار سال نیز هر کسی سهمی دارد، باید پرده‌نویسی‌ها را کنار بگذاریم و نقش‌آفرینی کنیم.

دبیری با گلایه از برخی موسسات، گفت: برخی موسسات قوانین مربوط به فعالیت موسسات نمی‌دانند و این باید پیگیری شود،کار فرهنگی یک باقیات‌الصالحات برای ماست، اینکه درجامعه تاثیر داشته باشیم و خدمتی کرده باشیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار