پرسپولیس و استقلال با ۱۳ و ۱۲ امتیاز بعنوان صدرنشینان گروه های C و D لیگ قهرمانان آسیا به جمع ۱۶ تیم برتر قاره کهن راه یافتند.
کد خبر: ۵۹۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 17 April 2018

به گزارش تابناک : مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گروه های C و D که استقلال و پرسپولیس در آن حضور داشتند به پایان رسید. نماینده‌های کشورمان در این دو گروه توانستند بعنوان تیم نخست راهی مرحله بعدی مسابقات شوند. پرسپولیس با ۱۳ امتیاز صدرنشین گروه سوم شد و السد بعنوان تیم دوم از این گروه راهی مرحله بعدی رقابتها شد. بعد از استقلال که با ۱۲ امتیاز بعنوان تیم اول گروه راهی مرحله بعدی شد، العین امارات با ۱۰ امتیاز بعنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد.

* گلزنی استقلال در همه بازی‌ها
شاگردان شفر در حالی بعنوان تیم نخست به مرحله بعدی رقابتها راه یافتند که در هر ۶ بازی مرحله گروهی موفق به گلزنی شدند. آنها در نخستین بازی به الریان ۲ گل زدند، سپس به الهلال یک گل زدند و در سومین بازی نیز ۲ بار دروازه العین را باز کردند. آبی پوشان در مرحله برگشت نیز به ترتیب یک گل به العین، ۲ گل به الریان و یک گل به الهلال زدند تا شمار گل‌های زده آنها در این مسابقات به عدد ۹ برسد.

پرسپولیس در هفته پنجم موفق به گلزنی به نسف قارشی نشد تا این تیم در همه بازی های مرحله گروهی گل نزده باشد و نسف قارشی تنها تیمی باشد که دروازه‌اش مقابل سرخ پوشان بسته ماند.

* استقلال تنها تیم ایرانی بدون شکست
آبی پوشان تهران تنها تیم ایرانی هستند که مرحله گروهی این مسابقات را بدون شکست به پایان رساندند. پرسپولیس در نخستین دیدار خود مقابل السد شکست خورد و این تنها شکست شاگردان برانکو در مرحله گروهی مسابقات بود..

* فقط السد به پرسپولیس گل زد
السد قطر تنها تیمی بود که توانست در مرحله گروهی مسابقات دروازه سرخ پوشان را باز کند. پرسپولیس بعد از آن که مقابل این تیم تن به شکست ۳ بر یک داد در ۵ بازی بعدی هرگز تسلیم نشد و دروازه‌اش ۳۶۰ دقیقه بسته ماند. 

* پرسپولیس بهترین تیم ایرانی در مرحله گروهی
سرخ پوشان تهران با کسب ۱۳ امتیاز در مرحله گروهی بیشترین امتیاز ممکن را در بین تیم‌های ایرانی گرفتند تا عنوان بهترین تیم ایرانی در مرحله گروهی مسابقات را از آن خود کرده باشند. بعد از این تیم نیز استقلال با ۱۲ امتیاز دومین تیم قی ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید.

پرسپولیس با ۴ پیروزی، یک مساوی و یک شکست کارش را در این مسابقات به پایان رساند و استقلال با ۳ پیروزی و ۳ مساوی ۱۲ امتیازی شد.

* یک دبل
هر کدام از دو تیم استقلال و پرسپولیس در مرحله گروهی مسابقات تنها مقابل یک تیم موفق به دبل شدند. الوصل تنها تیمی بود که در هر دو مسابقه رفت و برگشت مغلوب پرسپولیس شد. این تیم اماراتی البته ضعیف ترین تیم آسیا شد و تنها تیمی شد که بازی‌ها را بدون کسب حتی یک امتیاز ترک کرد. الوصل در هر ۶ بازی مرحله گروهی خود شکست خورد و طبیعتا در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس نیز تن به شکست داد.

الهلال تیم قعر نشین گروه D مسابقات نیز تیمی بود که در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال تن به شکست داد. الهلال که دوبار در دو زمین بی طرف مقابل آبی پوشان تهران قرار گرفت با نتایج مشابه یک بر صفر مغلوب این تیم شد. البته شرایط الهلال به وخامت شرایط الوصل نبود و این تیم لااقل از مجموع بازی های انجام داده‌اش در این مسابقات ۲ امتیاز به دست آورد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار