قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: گره گشایی از کار مردم رسالت و اولویت آستان قدس رضوی است.
کد خبر: ۵۹۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 17 April 2018

گره گشایی از کار مردم اولویت آستان قدس رضوی است

به گزارش تابناک رضوی؛ سید مرتضی بختیاری ظهر سه شنبه در جمع مردم‌ انابد اظهارکرد: افراد زیادی هستند که در قالب گروه های مختلف از جمله پزشکی به مردم خدمت رسانی می کنند که در واقع کارشان خدمت کردن به امام رضا (ع) است.

وی افزود: خط و مشی آستان قدس رضوی خدمت کردن به مردم است و این را برای خود یک افتخار می دانیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به وجود ۳۰ حلقه چاه کشاورزی متعلق به آستان قدس رضوی در انابد گفت: تمام مردم انابد حافظین موقوفات آستان قدس رضوی هستند و در آمد حاصله از موقوفات باید طبق نیت واقف هزینه شود.

وی افزود: گره گشایی از کار مردم رسالت و اولویت کاری آستان قدس رضوی است.جنس کار ائمه معصومین (ع)توجه به نیازمندان و محرومین بود و آستان قدس رضوی نیز با همین شیوه که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست عمل می کند.

وی به مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: کسانی که در نظام اسلامی مسئولیتی به آنها داده می شود نیتشان نباید جز خدمت کردن به مردم باشد. دولت به تنهایی توان ایجاد اشتغال و رفع محرومیت را ندارد، بلکه با مشارکت مردم این مهم امکان پذیر است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی در واقع حمایت از تولیدات داخلی است و رفع مشکلات اقتصادی نیاز به عزم جدی همه جانبه در کشور دارد. کسانی که دنبال پست و مقام باشند از دید مردم بازنده هستند و باید فکر و اندیشه خود را تغییر دهند.

وی صیانت از موقوفات را جزو رسالت های اصلی آستان قدس رضوی اعلام کرد و گفت: بهترین صیانت کننده از موقوفات خود مردم هستند. ساخت ۱۰۰ باب مسکن در انابد بزودی عملیات اجرایی این تعداد آغاز می شود.

بختیاری گفت: با توجه به مشکلات آموزشی در شهر انابد تیمی از آستان قدس رضوی به منطقه اعزام و پس از بررسی نتایج به تولیت آستان قدس رضوی اعلام شد و وی با ساخت مجتمع آموزشی در این شهر موافقت کرد.

وی به ساخت مجتمع آموزشی امام رضا (ع) در انابد در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع و ۲ هزار متر زیربنا در دوطبقه خبرداد و افزود: این مجتمع آموزشی ۱۲ کلاسه شامل آزمایشگاه، نمازخانه، کتابخانه، کارگاه و سالن ورزشی است که برای تکمیل آن ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.این اعتبار از محل موقوفات خاص توسط آستان قدس رضوی هزینه می شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از اعلام آمادگی آستان قدس رضوی با کمک صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه ایجاد اشتغال های خرد در مناطق محروم خبرداد و گفت: پرداخت این تسهیلات ۵ ساله و با ۱۸ ماه تنفس پس از پرداخت است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار