سلطانی فر: در سال 97 بیشتر حمایت خواهیم کرد
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: حمایت ویژه از رسانه‌های استانی، کم برخوردار و استانهای جدار مرزی، از جمله اولویت های حمایتی ما در سالجاری خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 18 April 2018

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ، محمد سلطانی فر در نشستی با مدیران برخی از رسانه‌های استان گیلان که با حضور غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به حمایت ویژه از رسانه‌های استانی در سال جاری گفت: معتقدم در شرایط فعلی باید حمایت‌ از رسانه‌ها، کیفی تر و هدفمندتر باشد.

وی افزود: به دنبال اصلاح رویه ها و تسهیل ساختارها برای فعالیت بهتر رسانه‌ها هستیم.

سلطانی فر با اشاره به واگذاری برخی امور به تشکل‌های قانونی، خانه‌های مطبوعات و ادارات کل ارشاد در استانها، افزود: حمایت ویژه از رسانه‌های استانی، رسانه‌های استانهای کم برخوردار و همچنین استانهای جدار مرزی، از جمله اولویت های حمایتی ما در سال جاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش از مهمترین رویکردهای معاونت مطبوعاتی است، خاطرنشان کرد: آموزش در عرصه‌های نوین روزنامه نگاری در تمام استانها، در دستور کار قرار دارد و به فراخور درخواست‌ها، از تمام امکانات خود و ظرفیت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها، برای این مقوله استفاده خواهیم کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، به موضوع رتبه بندی رسانه ها نیز اشاره کرد و گفت: معتقدم رتبه بندی باید به طور کامل توسط صنف و اصحاب رسانه انجام پذیرد و به صورت استانی برگزار شود تا به عدالت نزدیک تر باشد.

به گزارش تابناک اردبیل، سخنان معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت از رسانه های محلی در شرایطی است که چند روز پیش یارانه حدود 2 هزار نشریه استانی برای شش ماهه سال 1396 به حساب مدیران مسئول واریز کرد که اعتراض هایی درباره شیوه توزیع یارانه را در سراسر کشور در پی داشته است.

بر پایه این گزارش در استان اردبیل شماری از مدیران مسئول درباره آنچه که آن را بی عدالتی در توزیع یارانه نشریات می دانند، نسبت به میزان یارانه واریزی اعتراض دارند.

شایان گفتن است که نام بسیاری از نشریات استان اردبیل در این دوره بدون هیچ گونه دلیل و توضیحی از سوی معاونت مطبوعاتی و از فهرست دریافت کنندگان یارانه مطبوعات حذف شده است.

گزارش ها حاکیست که این وضعیت نابسامان در توزیع یارانه مطبوعات استانی در سایر استانها نیز حاکم است و مدیران مسئول از این شرایط ناراضی و معترض هستند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار