در مسجد مقدس جمكران صورت مي گيرد
سرپرست مدیریت آفرینش‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت پویش مردمی #قدمی_برداریم در ایام نیمه شعبان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 18 April 2018

 

به گزارش تابناک قم،مجید سلیمیان در تشریح برنامه‌های ویژه نیمه شعبان اظهار کرد: تمام برنامه‌های ایام نیمه شعبان ذیل پویش مردمی #قدمی_برداریم برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه ظهور و اقداماتی که منتظران ظهور باید انجام دهند در دو دیدگاه بیان می‌شود، افزود: در دیدگاه اول منتظران تنها با دعا خواستار ظهور حضرت حجت(عج) هستند که این به تنهایی دیدگاه درستی نخواهد بود.

سرپرست مدیریت آفرینش‌های فرهنگی هنری مسجد مقدس جمکران دیدگاه دوم را یک دیدگاه انقلابی دانست و اظهار کرد: در این دیدگاه اقداماتی باید انجام شود تا بتواند زمینه ساز ظهور شود چراکه خود معصومین و حضرت هم تاکید کردند بهترین اقدام برای اینکه ظهور نزدیک شود این است که خودمان هم بیکار ننشینیم.

سلیمیان با بیان اینکه بهترین اقدام برای نزدیک شدن به امام زمان (عج) خدمت به خلق خدا است تصریح کرد: این اقدامات باید به گونه‌ای باشد که با نیت خشنودی امام زمان(عج) صورت گیرد؛ بنابر این در همین راستا پویش مردمی #قدمی_برداریم را با نزدیک شدن به ایام نیمه شعبان آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه این پویش توسط گروه‌هایی که فعالیت‌های مهدوی داشته و ذیل ستاد مردمی فعالیت‌های مهدوی هستند اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این پویش این است که بتوانیم برای نزدیک شدن به امام زمان (عج) و ظهورشان قدمی برداریم.

سرپرست مدیریت آفرینش‌های فرهنگی هنری مسجد مقدس جمکران برنامه‌ها و جشن‌های برگزار شده در ایام نیمه شعبان را در راستای این پویش عنوان کرد و افزود: بنا داریم تا با کسانی که در هر نقطه‌ای از جهان به نوعی دغدغه امام زمان (عج) را دارند دست به دست هم داده و قدمی برای حضرت حجت (عج) برداریم.

سلیمیان با اشاره به برگزاری برنامه اجتماع جوانان عاشورایی زمینه ساز ظهور در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه، از برپایی برنامه‌ای با عنوان نرجسانه نیز خبر داد و گفت: با توجه به نام مادر امام زمان (عج) و اینکه ایشان در ابتدا مسیحی بودند و سپس مسلمان شدند ما این برنامه را تدارک دیدیم که عنوان آن تجلیل از بانوان فعال در حوزه مهدویت است و در روز دهم اردیبهشت ماه از ساعت 10 صبح در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار دعوت از مراجع تقلید برای برپایی نماز جماعت امسال حضور هیئات رزمندگان اسلام را در تاریخ‌های هشتم نهم و دهم اردیبهشت ماه پیش بینی کردیم و این هیئات خود متولی برگزاری جشن در مسجد مقدس جمکران هستند.

سرپرست مدیریت آفرینش‌های فرهنگی هنری مسجد مقدس جمکران با اشاره به برپایی نمایشگاهی با عنوان قدمی برداریم که با محتوی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مهدوی است، از برپایی موزه فقه و زندگی خبر داد و اظهار کرد: در این حوزه مباحثی که مربوط به فقه است به صورت مجسم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد که نمایشگاه بسیار ارزشمندی است و امیدواریم مورد رضایت علاقمندان و زائرین این مکان مقدس قرار بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار