معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: 143 نفر از عشایر استان که گرفتار سیلاب شده بودند در مناطق مختلف استان توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی و اسکان داده شدند.
کد خبر: ۵۹۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 18 April 2018

به گزارش تابناک : اسماعیل بهمن آبادی ظهر چهارشنبه افزود: این عشایر طی دیشب و امروز امدادرسانی شده اند و از گرفتاری در سیلاب و آبگرفتگی چادرهایشان نجات یافته اند. آنها در مناطق اطراف بردسکن، کاشمر و فریمان امدادرسانی شده و با انتقال به محل امن به صورت اضطراری اسکان داده شدند.
وی همچنین به سیل و آبگرفتگی دیشب در روستاهای شاهان گرماب، لوخی و کارغش شهرستان فریمان اشاره و بیان کرد: 45 نفر از عشایر چادرنشین این مناطق نیز در مسجد روستای لوخی اسکان یافته و 72 عدد قوطی کنسرو و20 عدد پتو میان آنها توزیع شد.
32 هزار نفر عشایر خراسان رضوی با 6500 خانوار جمعیت در قالب 35 طایفه، دارا بودن 900 هزار راس دام و تولید 12 هزار تن گوشت قرمز، 17 هزار تن فراورده های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و 41 هزار و 800 مترمربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش بسزایی در اقتصاد این استان دارند.
از عصر جمعه گذشته تاکنون خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی به همراه بارشهای رگباری باران، برف و تگرگ قرار گرفته و بیشتر بارشها در مناطق جنوبی استان گزارش شده است. طی این مدت در شهر مشهد 20 میلیمتر باران بارید. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار