نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی از قول مساعد معاون اول رئیس‌جمهور برای تشکیل کارگروه توسعه خراسان‌رضوی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 18 April 2018

به گزارش تابناک : عبدالله حاتمیان با اشاره به جزئیات دیدار اعضای مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: صحبت نمایندگان خراسان رضوی در این جلسه، در دو فضای کلی مطرح شد و نمایندگان هر کدام مشکلات حوزه انتخابیه خود را عنوان و رئیس مجمع نمایندگان نیز در نهایت مشکلات استان خراسان رضوی را به صورت کلی عنوان کردند.

نماینده مردم درگز در مجلس عنوان کرد: در حوزه درگز که شرایط استراتژیک مهمی داریم پیشنهاداتی در حوزه مرز عنوان شد که یکی از پیشنهادات ما احداث خط آهن سلطان‌آباد، قوچان و لطف‌آباد به آرتیغ ترکمنستان است که 1700 متر مربع طول دارد و درخواست داشتیم مطالعه لازم صورت گیرد و نامه‌ای نیز در این زمینه نوشته شد.

حاتمیان افزود: موضوع دوم، اختصاص اعتبارات توسعه روستایی برای خرید دام سبک و سنگین بود که به دامداران خراسان‌رضوی اختصاص پیدا کند و درخواست داشتیم این موضوع محقق شود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به درخواست نمایندگان خراسان‌رضوی برای تسریع در ساخت "تونل الله اکبر" عنوان کرد: این تونل، 65 کیلومتر از مسیر خطرناک جاده را حذف می‌کند و تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حفر داشته است.

حاتمیان با بیان اینکه تمامی مشکلات شهرستان‌های استان مطرح شد بیان کرد: در مورد خطوط آهن و جاده‌های استان مثل جاده حرم تا حرم نکاتی مطرح شد؛ خراسان رضوی از استان‌هایی است که نسبت به استان‌های دیگر سهم کمتری در حوزه آزادراه و ریلی دارد و خواسته نمایندگان بیشتر در این حوزه متمرکز بود.

وی افزود: در حوزه صنایع نیز عنوان شد که صنایع دولتی در استان‌های غربی و مرکزی راه‌اندازی شده و خراسان رضوی در این حوزه به بخش خصوصی حواله داده شده و یکی از دلایل عدم توسعه استان، فقدان صنایع دولتی و فقدان جاده‌های دسترسی عنوان شد. در نهایت قرار شد کارگروهی تشکیل شود و در چند زمینه مطالباتی که مطرح شد پیگیری شود؛ مقرر شد برخی از مطالبات در حوزه دولت و برخی در حوزه وزارتخانه‌ها پیگیری شود و معاون اول رئیس جمهور قول مساعد برای تشکیل کارگروه توسعه خراسان رضوی دادند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار