معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد
معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه قطار مشهد- عشق آباد نیز امسال راه‌اندازی می‌شود، گفت: در سال جاری قطار ایران – ترکیه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ 18 April 2018

به گزارش تابناک رضوی، میر حسن موسوی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی تبیین برنامه سال 97 حوزه مسافربری راه‌آهن که با رویکرد ارتقای کیفیت و تنوع خدمات در دفتر مدیرکل راه‌آهن خراسان اظهار کرد: راه‌اندازی مجدد قطارهای تبریز – وان و تهران - استانبول امسال انجام می‌شود که البته برقراری قطار در مسیر مشهد - عشق‌آباد و قطار ترکیبی مشهد - کربلا در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته، 24 میلیون و 450 هزار مسافر در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جا به‌جا شده‌اند، ادامه داد: سال 96 نسبت به سال 95 بیش از 6 میلیون نفر مسافر افزایش یافت.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه قطار مشهد- عشق آباد نیز امسال راه‌اندازی می‌شود، گفت: در سال جاری قطار ایران – ترکیه راه‌اندازی می‌شود.

موسوی افزود: رشد جا به‌جایی مسافر قطارهای بین شهری در مسیرهای طولانی نیز 3.5 درصد بوده است.

وی از افزایش نیافتن قیمت بلیت قطار در سه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: با توجه به تورم، افزایش حقوق و دیگر هزینه‌ها پیشنهاداتی از شرکت‌ها مبنی بر افزایش قیمت بلیت ارایه شده و قرار است، با توجه به رقابت با حمل و نقل جاده‌ای تصمیم‌گیری برای تغییر احتمالی قیمت‌ها در هیات رئیسه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام شود.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خراسان رضوی بیشترین سهم و رتبه نخست جا به‌جایی مسافر را در ناوگان ریلی ایران به خود اختصاص داده است.

موسوی ضمن اشاره به اینکه 12 درصد خطوط شبکه ریلی کشور در خراسان رضوی است، اضافه کرد: سال گذشته متوسط تاخیر حرکت از مبدا قطارها در کشور زیر 18 ثانیه بود و تاخیر قطارها در رسیدن به مقصد به زیر 27 دقیقه رسیده است.

وی اشاره کرد: قطارهای ترکیه که بیشتر از ضریب اشغال مسافر بالایی برخوردار بودند، با حفظ ارائه خدمات در دو قطار ایرانی و ‌ترکیه‌ای فعال در این مسیر امسال دوباره راه‌اندازی می‌شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار