تابناک مرکزی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تاکنون پنج اتاق فکر حوزه سیاسی و اجتماعی شامل بانوان، احزاب، جوانان، روسای دانشگاه ها و سمن ها در استان مرکزی تشکیل شده است.
کد خبر: ۵۹۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 19 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، فتح اله حقیقی در نشست اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور با فرمانداران و بخشداران استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: طی جلسات مشترکی که در سال ۹۶ میان معاونت سیاسی استانداری مرکزی و فرمانداران و بخشداران استان برگزار شده، مسائل و مشکلات احصا گردیده و مصوباتی نیز به انجام رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: برگزاری این جلسات منجر به آن شد که نقشه راه سال ۹۷ برای ما مشخص شود و امسال موضوعات بسیاری برای پیگیری از سوی فرمانداران در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از اصلی ترین این موضوعات در حوز امنیتی، مساله بالا بودن آمار تصادفات برون و درون شهری در استان مرکزی است که مقرر شده فرمانداری ها در سال ۹۷ افزایش مشارکت مردم را برای رعایت اصول ایمنی و کاهش تصادفات پیگیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: مساله دیگر کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه بود که در این راستا خانه جوان استان راه اندازی شده و خانه احزاب نیز در خردادماه گشایش می یابد.

حقیقی تصریح کرد: برمبنای موضوعات مطرح شده با فرمانداران، دغدغه ایجاد یک سیستم و بانک اطلاعاتی جامع مکان محور در کشور و استان از ضرورت هایی است که باید پیگیری شود، تجهیزات لازم برای این امر خریداری شده و بایستی سیستم نرم افزاری آن تعریف و راه اندازی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: از تمام فرمانداران خواسته شده تا در شهرستان خود جلسات احزاب و اقشار موثر را تشکیل دهند و تاکنون اتاق فکر بانوان، احزاب، جوانان، روسای دانشگاه ها و سمن ها در استان مرکزی راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: ادارات کل استان موظف شده اند که عملکردهای خود را به صورت اینفوگرافی روی سایت خود قرار دهند و به رسانه ها نیز اختیار داده شده تا در این موارد بررسی انجام دهند و امکانات لازم هم در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

حقیقی ابراز داشت: در جلسات شورای اطلاع رسانی مقرر شده هر جلسه دو مدیرکل عملکرد خود را در حضور رسانه ها ارائه کنند و به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز پاسخ دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: همچنین یک روز در هفته بازدید سرزده از ادارات کل استان انجام می شود و در این بازدید موضوع تکریم مردم به صورت جدی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: موضوع رعایت حقوق شهروندی، فعالیت احزاب و تشکل ها از دیگر مسائلی است که در استان مرکزی مورد توجه قرار دارد و از فرمانداران نیز خواسته شده این مسائل را در پیگیری های خود در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار