استاندار آذربایجان شرقی در نشست مطبوعاتی خود جزئیاتی از سفر دو روزه رئیس جمهوری به این استان را ارائه کرد.
کد خبر: ۵۹۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 19 April 2018

به گزارش تابناک : مجید خدابخش در نشست خبری خود با اشاره به سفر رئیس جمهوری به این استان در خصوص جزئیات این سفراظهار کرد: روحانی بر خلاف سایر سفرهای استانی که یک روزه انجام می‌شود، به دلیل افتتاح رسمی رویداد گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» دو روز در این استان حضور خواهد داشت.

وی با بیان این‌ که تبریز در طول تاریخ شهر اولین‌ها و آغازگر اتفاقات تأثیرگذار همچون ۲۹ بهمن سال ۵۶ بوده است، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در سوریه و این‌ که ترامپ چند روز دیگر در خصوص ماندن یا خروج از برجام تصمیم گیری می‌کند، مردم آذربایجان شرقی باید با استقال پرشور از رئیس جمهوری کشورمان به دنیا نشان دهند که «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی». معتقدم استقبال از رئیس جمهور به منزله‌ استقبال از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌ که طی دو روز گذشته در تهران جلساتی با واعظی و نماینده‌ وزارتخانه‌ها برگزار کردیم، افزود: در جلسه با وزارتخانه‌ها پروژه‌های عمرانی و در جلسه با دکتر واعظی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان مرور شد، همچنین روز گذشته در حضور رئیس جمهور و وزراء علاوه بر مرور وضعیت آذربایجان شرقی، راجع پروژه‌هایی نظیر خط آهن «میانه - تبریز»، احیای دریاچه ارومیه، تبدیل استان به قطب سوم صنعت خودروسازی و ... به طور مفصل بحث و تبادل نظر شد.

تحقق تمام وعده های روحانی در سفر قبلی به آذربایجان شرقی

خدابخش با اشاره به سفر قبلی رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی، اظهار کرد: تمامی قول‌های رئیس جمهوری در سفر گذشته محقق شده و تنها پروژه بزرگراه «تبریز - مرند - بازرگان» باقی مانده است. طبق برنامه، این پروژه باید با سرمایه‌گذاری شرکت خارجی اجرا می‌شد ولی اتفاق نیفتاد و قطعه اول این بزرگراه در مسیر «تبریز- مرند» توسط شرکت داخلی اجرا می‌شود ولی مسیر «مرند - بازرگان» باقی مانده است.

وی با بیان این‌که اقدامات خوبی در بخش شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود، بیان کرد: ۸۸ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که بر اساس هدف‌گذاری باید رتبه دوم کشور را در این بخش کسب کنیم. برای رسیدن به این هدف، در سفر رئیس جمهور به استان شعبه صندوق نوآوری و شکوفایی در تبریز تأسیس می‌شود تا جوانان برای دریافت وام از روی اجبار به تهران سفر نکنند. همچنین برج فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در تبریز خریداری شده و واحدهای آن به صورت اجاره به شرط تملیک به شرکت های دانش بنیان واگذار می شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم در سفر هیات دولت تفاهم‌نامه‌ای مابین استانداری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چند وزارتخانه برای تبدیل استان به پایلوت دانش بنیان امضا شود.

وی همچنین گفت: در جلسات گذشته برخی از وزرا در خصوص آذربایجان شرقی و پیشینه صنعتی و تجاری این استان مثبت سخنرانی کردند و باتوجه به این‌که این استان کمترین معوقات بانکی را دارد، بانک‌ها برای تامین مالی برای اجرای پروژه کارخانه ذوب مس سونگون و اتوبان مرند - بازرگان اعلام آمادگی کردند که بر این اساس کارخانه ۱۰۰ هزار تنی ذوب مس و صنایع پایین دستی آن ایجاد می‌شود.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار