مدیر کل هماهنگی امور رفاهی استانداری خراسان رضوی گفت: خانه مسافر ها جزء مکان های غیر رسمی محسوب شده و باید مجوزدار شوند.
کد خبر: ۵۹۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 19 April 2018

به گزارش تابناک : مهدی فروزان ظهر پنج شنبه در دومین سمینار زیارت نوروزی که در پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: برای ساماندهی اقامتگاه ها امسال به ستادهای اسکان فرهنگیان این اجازه را ندادیم که غیر فرهنگی ها را بپذیرند.در مشهد دو هزار ۵۰۰ خانه مسافر داریم که امسال با همکاری میراث فرهنگی توانستیم حدود ۶۰۰ مورد از این خانه مسافر ها را مجوز دار کنیم و عظم جدی داریم تا تمامی این خانه مسافر ها مجوز دار شوند چراکه تا زمانی که مجوز دریافت نشود به عنوان اسکان غیر رسمی تلقی خواهند شد.

وی افزود: موضوع حائز اهمیت این است که برای ما هیچ تفاوتی میان گردشگر و زائر وجود ندارد، هر زائر می تواند یک گردشگر باشد و هر گردشگر یک زائر. امروز صنایع دیگر به نوعی افول یافته و به سمت گردشگری به عنوان یک صنعت برتر حرکت می کند.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: مشهد، هدف  بسیاری از سفر ها در کشور است و قبله گاه عاشقان اهل بیت(ع) و دوستداران امام هشتم (ع) است و زائر پذیر ترین استان کشور است. همچنین در میان کشور های زائر پذیر پس از عربستان و عراق در جایگاه سوم قرار داریم و تلاش می کنیم تا به سمت رتبه اول حرکت کنیم، برای تحقق این موضوع و ارائه هرچه بهتر خدمات، ستاد خدمات سفر استان از سال ۹۲ با ۱۲  کمیته فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به وجود ۶ مرز ورودی به خراسان رضوی ابراز کرد: برای محاسبه تردد ها به استان دو نوع دوربین داریم که سنسور های که در کف جاده نصب شده اند و دوربین های تردد شمار از جمله آن ها است، علاوه بر این دوربین های تردد شمار شهرداری مشهد نیز مسئولیت کنترل تردد ها در استان را به عهده دارند.

فروزان تاکید کرد: سال گذشته برای اینکه بتوانیم آماری نزدیک به صحت را داشته باشیم، با همکاری پلیس راه، سازمان حمل و نقل جاده ای و شهرداری در مبادی ورودی مشهد تمامی پلاک ها شمارش شدند. با عنایت به اینکه پلاک های مربوط به مشهد بلاک شده و فقط پلاک های دیگر استان ها شمارش شدند.

وی ادامه داد: اما به جهت اینکه آمارهای ما دقیق تر باشند فرمولی برای محاسبه از سازمان میراث فرهنگی دریافت کردیم که بر اساس آن از هر وسیله شخصی دو ونیم نفر به عنوان زائر، هر اتوبوس با ظرفیت ۴۰تا ۳۵ نفره ۲۰ نفر به عنوان زائر و از هر پرواز ۵۲ درصد به عنوان زائر در نظر گرفته می شوند. سال ۹۶،  ۳۱ میلیون نفر به مشهد وارد شدند که نسبت به سال قبل ۱۰/۲ درصد افزایش داشتیم.

 مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ابراز کرد:در نوروز امسال برای اولین بار عشایر نیز پای کار آمدند و ۲۳ واحد اقامتی عشایر در مسیر جاده های منتهی به مشهد ایجاد  کهبا  استقبال بسیار خوبی مواجه شدند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار