شهردار کوت عبدالله:
شهردار کوت عبدالله گفت: کنون به جای اینکه بودجه‌های خود را صرف عمران و زیباسازی شهری کنیم آن را صرف ساخت جوی روباز می‌کنیم.
کد خبر: ۵۹۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 20 April 2018

خلیل الهایی ظهر امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: از ۱۵ آبان شهرداری کوت عبدالله را تحویل گرفتم و در راستای سیاست‌های شورا با هدف اصلی تکریم ارباب‌رجوع و عمران شهری گام برداشتیم.

وی افزود: از عمده مشکلات کوت عبدالله، بحث فاضلاب است. ما در این مورد واقعاً مشکل داریم و شهروندان از این مورد رنج می‌برند. هم‌اینک در شهر کوت عبدالله ۱۶۵ هزار متر جوی روباز داریم.

الهایی بیان کرد: با وجود اینکه استاندار توجه ویژه‌ای به شهرستان کارون و شهر کوت عبدالله داشته است اما خروجی برای فاضلاب تعریف نشده و مشخص نشده با اینکه فرماندار خیلی تلاش می‌کند این مشکل را حل کند اما هنوز خروجی‌ها تعریف‌نشده‌اند چرا که حل این مشکل بودجه کلانی می‌خواهد.

شهردار کوت عبدالله گفت: ما اکنون به جای اینکه بودجه‌های خود را صرف عمران و زیباسازی شهری کنیم آن را صرف ساخت جوی روباز می‌کنیم؛ زیرا محله‌هایی هستند که فاضلابی ندارند و فاضلابشان مستقیماً به خیابان می‌ریزد. اکنون در مناطقی مثل کوت نواصر، شکاره ۳، شریعتی یک و اسلام آباد شرقی با وجودی که خارج از حیطه شهرداری است اما در حال احداث جوی روباز هستیم.

الهایی بیان کرد: با توجه به اینکه بودجه عمرانی شهر تمام شده بود اما از ۱۵ آبان ماه تاکنون توانستیم ۵۰ خیابان را زیرسازی و آسفالت کنیم اما در برنامه امسال مقرر است که علاوه بر ۵۰ خیابان، ۷۰ خیابان دیگر را زیرسازی و آسفالت کنیم.

وی افزود: در بحث زیرسازی و آسفالت با وجود اینکه ۵۰ خیابان را آماده کردیم اما نیاز به آسفالت یک نیاز همیشگی است. شهرداری در این راستا نیاز به بودجه عمرانی ویژه‌ای دارد و این امر با ارزش‌افزوده و درآمدهای شهری عمران و توسعه کوت عبدالله میسر نخواهد بود که لازم است استان بودجه ویژه‌ای در این باره اختصاص دهد.

الهایی عنوان کرد: جاده ساحلی کوت عبدالله در زمانی که جزو اهواز بود متوقف شد و ادامه نیافت به همین دلیل تکمیل مسیر جاده ساحلی نیاز به حمایت ویژه و اعتبار مخصوص دارد زیرا شهرداری به تنهایی و با بودجه خود قادر به انجام آن نیست.

شهردار کوت عبدالله اظهار کرد: فرماندار کارون و استانداری خوزستان در این باره پیگیر هستند. فرماندار حتی با معاون عمرانی وزیر کشور در این خصوص دیداری داشت ما هم در حال تلاش هستیم تا به اتفاق فرماندار با معاون وزیر برای گرفتن اعتبارات عمرانی برای ساخت مسیر ساحلی کوت عبدالله دیداری داشته باشیم.

الهایی افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم تا از چهره کوت عبدالله محرومیت‌زدایی شود. در سال ۹۷ محله محور عمل خواهیم کرد. در هر محله یک پارک محله‌ای در نظر گرفتیم. خیابان اصلی امام حسن را داریم ساماندهی می‌کنیم و هم در نظر داریم بار ترافیکی را به آن منتقل می‌کنیم و درصدد احیای آن هستیم.

وی ادامه داد: مسیر پل ششم ایستگاه سلامت را شروع کردیم. به علت اینکه در مسیر اتوبان است ظرف سه ماه آینده حدود یک کیلومتر با سه تا چهار آب‌نما نواری و ست ورزشی با اعتبار ۶۲۰ میلیون تومان ساخته می‌شود.

الهایی گفت: در عید نوروز کارهای خوبی انجام دادیم. از جمله رنگ‌آمیزی جدول‌ها، احیای فضای سبز و ایجاد آب‌نماهایی که سالیان سال نابودشده بودند. همچنین چمن مصنوعی کوی شهید محسن را انجام دادیم و استفاده خوبی از آن می‌شود. چمن‌های مصنوعی قدیمی را ترمیم کردیم و در کنارشان مبلمان قرار دادیم.

شهردار کوت عبدالله گفت: پنج هزار و ۲۰۰ متر به صورت امانی پارک محله‌ای ۲۲ بهمن را ایجاد کردیم. همچنین ۱۲۰۰ نفر نخل را کاشتیم و نگهداری ویژه‌ای برای آن قرار دادیم و پارک مطالعه را تکمیل کردیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار