مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان یزد خبر داد
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان یزداز نصب کنتور هوشمند بر 40 درصد چاه‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 20 April 2018

محمدمهدی جوادیان زاده، شامگاه چهارشنبه در نشست شب یزد با اشاره به نصب کنتور هوشمند بر 40 درصد چاه‌های استان گفت: این اقدام باید تا تجهیز تمام چاه‌های استان ادامه داشته باشد که بر همین اساس در اولویت‌ها بخش کشاورزی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: طی بررسی‌ها و نیز تشکیل جلسه با کشاورزان استان در دشت‌ها و شهرستان‌های متعدد موفق به اجرای طرح 45 روزه خاموشی چاه‌ها در سطح استان شدیم که برآورد صرفه‌جویی از این اقدام 75 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان یزد فرهنگ‌سازی با تبلیغات سازنده را یکی از مؤثرترین راه‌های رسیدن به هدف در عرصه آب دانست و بیان کرد: امیدواریم با همکاری استانداری یزد و استفاده از تجربیات متخصصان آن به‌خوبی در این راستا برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت بالا بردن بازدهی کشت، افزودن صنایع تبدیلی به عرصه کشاورزی و نیز حذف واسطه‌ها کشاورز ضمن مصرف آب کمتر به بازدهی بالاتری نیز دست خواهد یافت، برای مثال کاشت گیاهان دارویی توسط کشاورزان مصرف آب را به یک‌سوم کاهش داده و این قشر ارزشمند جامعه به بازدهی بسیار بالایی دست خواهد یافت.

وی در ادامه طرح بازچرخانی پساب یزد را یکی دیگر از برنامه‌ای این اداره دانست و گفت: پساب یزد بسیار بالا است که می‌توان طی فرآیندها خاص آن را تصفیه و با تخلیه در بالادست دشت‌های استان، به تقویت آب‌های زیرزمینی کمک کرد.

جوادیان زاده در پایان با تأکید بر اهمیت انتقال آب از جنوب کشور بیان کرد: امیدواریم بتوان با انتقال آب به استان و استفاده آن در صنعت، کمک شایانی به روبه‌رویی با مسئله آب در یزد نمود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار