معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه ۲۵ درصد رشد در کشف مواد مخدر در سال گذشته داشته‌ایم، گفت: این میزان کشف از میانگین کشوری بالاتر است که این افزایش به علت جدیت بیشتر در عمل است به شکلی که به جرات می‌توان گفت؛ در همدان معتاد متجاهر نداریم.
کد خبر: ۵۹۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 21 April 2018
باید در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن، برنامه‌ها را اجتماعی کنیم و  این اجتماعی شدن باید در خانواده‌ها بنیادی شود.

به گزارش همدان پیام، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت:  یکی از اساسی‌ترین و محوری‌ترین کار‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر فرهنگی سازی و پیشگیری است. اگر چه این کمیته به اداره کل بهزیستی سپرده شده است، ولی همه دستگاه‌ها در این مسیر باید همکاری کنند.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه اولویت ما، فرهنگ‌سازی و پیشگیری است، گفت: باید ابتدا سعی کنیم افراد آلوده نشوند و باید برنامه‌هایمان را در امر مبارزه و پیشگیری اجتماعی کنیم که این اجتماعی کردن نیز باید در همه خانواده‌ها بنیادی شود.

وی افزود: باید در تدوین برنامه‌های سال ۹۷، به نقش آموزش و پرورش (به علت گستردگی خانواده این نظام) و دانشگاه‌ها (به علت نفوذ بیشتر در جوانان) بیش از پیش توجه داشته باشیم همچنین در این مسیر باید از سازمان‌های مردم نهاد بهره‌گیری کنیم.

معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه ۲۵ درصد رشد در کشف مواد مخدر در سال گذشته داشته‌ایم، گفت: این میزان کشف از میانگین کشوری بالاتر است که این افزایش به علت جدیت بیشتر در عمل است به شکلی که به جرات می‌توان گفت؛ در همدان معتاد متجاهر نداریم.

 ۱۷ هزار معتاد در استان
در ادامه این جلسه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد، گفت: این آمار حاکی از رشد ۲۵ درصدی در کشفیات است و بیشترین کشفیات مربوط به تریاک و بیشترین رشد مربوط به هروئین، با ۱۱۶ درصد است.

هادی قزوینه ای با اشاره به انجام ۹ هزار و ۸۷۱ عملیات، خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته ۳۵ عملیات فراستانی نیز انجام شده است.

 فعالیت ۱۴۰ مرکز mmt در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز بیان کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۵۳ نفر معتاد در سطح استان و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر نیز در زندان تحت درمان قرار گرفتند.

مسعود عبادیان در این جلسه از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با اعتیاد برای بیش از ۱۱ هزار نفر در استان خبر داد وگفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده‌های معتادان همدانی نیز آموزش‌های لازم در این حوزه را دریافت کردند.

در ادامه مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۲۱۵ مورد نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد برگزار شده است، گفت: همچنین در سال گذشته ۱۲ مورد همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌ها برگزار شده است.

حمیدرضا الوند از رشد ۵۸ درصدی برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: در سال گذشته جشنواره نوجوان سالم نیز با دریافت بیش از ۵ هزار اثر برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار