معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان یزد با تاكيد بر اين كه تسریع امور ارباب رجوع در دادگستری بهترین برنامه برای تکریم آنان است، اعلام كرد: بیش از یک میلیارد و 100 میلیون ریال جهت تکریم ارباب رجوع در دادگستری يزد هزینه شده است.
کد خبر: ۵۹۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 21 April 2018

«احمد بدیعی» افزود: باید ساز و کار و فرایند ارائه خدمات به ارباب رجوع دادگستری به گونه‌ای تدوین و طراحی شود تا افراد کمترین معطلی را در دستگاه قضایی استان داشته باشند. 

وی از تکمیل و تأمین امکانات و تجهیزات رفاهی در همه ساختمان‌ها و سالن‌های دادگستری در استان خبر داد و بیان كرد: تا آنجا که از نظر بودجه و اعتبار، امکان داشته است امکانات و تجهیزات در همه بخش‌ها و ساختمان‌های دادگستری بهبود یافته است تا کمترین نقصی وجود نداشته باشد. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمام سالن‌ها به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مجهز شده‌اند و مقدمات نصب دستگاه تلفن عمومی رایگان و کارتی نیز فراهم شده است. 

وی طراحی و تجهیز سالن انتظار در جنب درب‌های ورودی دادگستری را ضروری دانست و گفت: در بسیاری از موارد، همراهانی در معیت مراجعین به دادگستری حضور دارند که از ورود آنان به داخل دادگستری در راستای کاهش ازدحام افراد غیرمرتبط با امور قضایی و ایجاد محیطی آرام و دور از تنش‌های محتمل ممانعت می‌شود لذا اولین اقدام این معاونت در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، طراحی و اجرای سالن انتظار برای افراد منتظر در بیرون دادگستری است که در یک فضای مسقف مناسبِ دارای امکانات سرمایشی، گرمایشی، نمایشگر ویژه جهت پخش پیام‌های عمومی و حقوقی، آبسردکن، نمازخانه و مکان ویژه بانوان و خردسالان همراه با استفاده از کتاب‌های امانی، وقت انتظار خود را بگذرانند. 

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری یادآور شد: در دادگستری دستگاه‌های خودپرداز جهت رفاه حال كارکنان و ارباب رجوع دادگستری، همچنین جهت جلوگیری از ترددهای غیر ضرور در بین شعبات اجرای احکام و سایر واحد های اداری و قضایی با بانک، امکانات نرم افزاری پرداخت حضوری از طریق دستگاه pos مهیا و راه‌اندازی شده است. 

وی در نظر گرفتن مسیر تردد ویژه‌ی جانبازان عزیز و افراد معلول و توانخواه در ساختمان های جدید و اصلاح مسیر تردد در ساختمان‌های قدیم را از دیگر برنامه تکریم ارباب رجوع ذکر کرد و گفت: اصلاحات ایجاد شده به همراه اختصاص آسانسور برای جانبازان و معلولین از اهداف این طرح بوده است. 

بدیعی با اشاره به ایجاد میز خدمت در بدو ورود به ساختمان‌های پرتردد دادگستری، اظهار كرد: علاوه بر اصلاح تابلوهای راهنمای ساختمان و طبقات در سالن ورودی اصلی ساختمان‌ها، میز خدمت و کارشناس مربوطه نیز می‌تواند ارباب رجوع دادگستری را راهنمایی كند. 

معاون دادگستري استان خاطرنشان کرد: باید با توان و انرژی مضاعف و تلاش وافر در جهت تکریم ارباب رجوع در مجموعه دستگاه قضایی، کمبود بودجه و اعتبار در این زمینه را جبران کرد و در مسیر رضایت خداوند، رضایت و آسایش مردم که زمینه‌ساز رضایت خداوند است را رقم زد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار