رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه نبود بازار صادراتی خرمای هرمزگان را بدون مشتری گذاشته است، گفت: این خرما باید با بسته‌بندی مدرن و شناسنامه‌دار وارد بازار تجاری شود.
کد خبر: ۵۹۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 21 April 2018

به گزارش تابناک : احمد مرادی درباره وضعیت تولید خرما در استان هرمزگان، گفت: یکی از مشکلات اساسی خرماداران هرمزگانی، عدم وجود بازار صادراتی و فروش مناسب است؛ ضمن آنکه افزایش سرانه مصرف خرما نیازمند فرهنگ‌سازی است تا با افزایش خرید خرما با نرخ متعارف علاوه بر بهبود اقتصاد نخل داران بتوان از مزایای درمانی خرما نیز بهره‌های مناسبی برد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه ویژه به مقوله صنعت بسته‌بندی نیازمند برنامه‌ریزی اقتصادی است و در این راستا ما اگر خواهان ثبات صادراتی در بازار خرما در هرمزگان هستیم باید تدابیری اندیشیده شود که خرما  با بسته‌بندی مدرن و شناسنامه‌دار، وارد بازار تجاری رقابتی خرما شود.

وی افزود: یکی از دلایل رها شدن نخل‌های خرمای هرمزگان، عدم دسترسی کشاورزان به جاده‌های مناسب از مزرعه تا فروش در بازار مصرفی است بنابراین برای بهبود اقتصاد خرما داران می‌بایست تدابیر کارآمدی در این راستا اتخاذ شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نبود بازار صادراتی بهینه خرمای هرمزگان را بدون مشتری می‌‌گذارد، یادآور شد: بسیاری از  نخل‌های خرما در هرمزگان رها شده‌اند.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار