معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات موجب می‌شود تا بسیاری از دغدغه‌های مردم و مسئولان در مورد سلامت جامعه با کمترین هزینه مرتفع شود .
کد خبر: ۵۹۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 21 April 2018

«هوشنگ مهرپرور» اظهار کرد: سیاست‌ وزارت بهداشت مبنی بر افزایش مراکز تحقیقاتی نیست ولی تلاش کردیم براساس ضرورت در دانشکده پیراپزشکی ابرکوه که یک واحد نوپا نیز هست، این مرکز تحقیقاتی را دایر کنیم . 

وي تصریح کرد: دانشجویان این دانشکده باید بیشتر به سمت پژوهش‌های کاربردی حرکت کنند که برای شهرستان نیز مفید باشد نه این که روش پژوهش‌های کتابخانه‌ای را در پیش گیرند. ضمن این که دانشگاه نیز حمایت‌های خود را خواهد داشت تا در حداقل زمان ممکن طرح‌های دانشجویان تصویب و هزینه آن پرداخت شود . 

مهرپرور خاطرنشان کرد: اولویت پیشگیری نسبت به مسائل تشخیصی از جمله موارد مهمی است که بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از نکات پیشگیری با تحقیق و پژوهش حاصل می‌شود . 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: قطعاً پژوهش‌ها در مدت‌زمان کوتاه به نتیجه نخواهد رسید و بعضاً ممکن است تا 10 سال طول بکشد اما باید تلاش کرد برای رونق‌بخش پژوهش، سرمایه‌های خیّری را به این سمت سوق داد . 

مهرپرور تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش موجب می‌شود بسیاری از دغدغه‌هایی که مردم و مسئولان در مورد سلامت جامعه دارند با کمترین هزینه و بدون این که فرد وارد مراحل تشخیص و درمان شود، مرتفع شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار