کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی تصویب کرد
کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی نوسازی اکثرناوگان حمل و نقل عمومی مشهد را تا پایان امسال تصویب کرد.
کد خبر: ۵۹۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 21 April 2018

به گزارش تابناک رضوی، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی، برگزار شد. در این جلسه تصویب شد اکثر ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد تا پایان امسال بازسازی شود.
بنابر این مصوبه، اتوبوس‌های بالای25 سال، مینی‌بوس‌های بالای35 سال و کامیون‌ها و کامیونت‌های بالای 38 سال باید تا پایان سال جاری با خودروهای جدید جایگزین شوند.

محمد مقدوری در این جلسه اعلام کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط و به ویژه بانک‌های عامل باید زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و بار مشهد را فراهم آورند تا آلودگی هوای شهر کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: در این جلسه برنامه‌های ارگان‌ها برای کاهش 50 درصدی آلودگی هوای شهرمشهد طی 3سال، بررسی و مقرر شد ارگان‌ها علاوه برپیگیری اعتبارات ملی و دستگاهی خود در این رابطه، برنامه‌هایی را برای تخصیص(محتمل ) اعتبارات استانی ارائه‌کنند تا در جلسات آتی کارگروه تعیین تکلیف شود.

در ابتدای این جلسه، مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گزارش کیفیت هوای شهر مشهد را ارائه داد که بر اساس آن، مشهد سال گذشته در قیاس با سال 95 هوای سالم‌تری داشته و از جمله: تعداد روزهای باهوای سالم از 249 به 264 روز افزایش یافته و روزهای با هوای ناسالم از 88به78 روزکاهش یافته است.

حمید صالحی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیزدر قیاس با مدت مشابه در سال 96 نیز هوا سالم تر بوده و از جمله: تعداد روزهای با هوای پاک از 5 به 11 روزافزایش و تعدادروزهای با هوای ناسالم از5 به 4 روزکاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار