رئیس شورای شهر کاشمر از افزایش 15 درصدی بودجه شهرداری کاشمر در سال 97 خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 21 April 2018

به گزارش تابناک رضوی، محمد خباززاده امروز اول اردیبهشت‌ماه در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل شورای شهر کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری کاشمر با مبلغ 440 میلیارد ریال به تصویب اعضاء شورای شهر رسیده است، گفت: بودجه سال جاری شهرداری کاشمر به نسبت سال گذشته از افزایش 15درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی اخذ وام 4 میلیارد تومانی از وزارت کشور و تاثیر آن در افزایش رقم بودجه افزود: عملا حدود 7.5 درصد به ردیف‌های درآمدی سال قبل افزوده شده است.

سخنگوی شورای شهر کاشمر با بیان اینکه در بودجه امسال سهم بودجه جاری 163 میلیارد و 742 میلیون ریال و سهم بودجه عمرانی 276 میلیارد و 258 میلیون ریال است، عنوان کرد: تلاش شده است تا با کاهش هزینه‌ها بتوانیم با کمترین هزینه جاری بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه سهم عمرانی از بودجه امسال 63 درصد و هزینه جاری 37 درصد است، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که به انضباط مالی توجه شده است.

خباززاده با اشاره به اینکه در بودجه امسال به اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداری و پروژه های مطالعاتی توجه ویژه ای شده است، گفت: در تلاش هستیم با اتمام پروژه‎های نیمه تمام امسال را به عنوان سال دستاوردهای شهرداری معرفی کنیم.

احداث 25 واحد اقامتی و 50 واحد تجاری

وی پروژه بلوار سید مرتضی، سوله های ورزشی و نه کیلومتر محور کاشمر به شادمهر را از جمله پروژه‌های مهم دانست و افزود: به طرح‌های مربوط به گردشگری و به خصوص دهکده گردشکری توجه بسیاری خوبی در بحث اجرا و مطالعه شده است.

رئیس شورای شهر کاشمر همچنین از پیش بینی احداث باغ تالار در مجموعه زیارتی و سیاحتی سید مرتضی(ع) خبر داد و افزود: برای ادامه این طرح در سال جاری به نحوی بودجه پیش‌بینی شده که در پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه برای ارتقاء سطح خدمات به زائران در امامزاده سید مرتضی 25 واحد اقامتی و 50 واحد تجاری پیش‌بینی شده است، گفت: در تلاش هستیم وضعیت ناخوشایند و نامناسب این مجموعه را با ساماندهی دست فروشان ارتقاء دهیم.

خباززاده در ادامه به بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: در پروژه بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه و بافت‌های شهری رایزنی‌های خوبی در سطح کشوری و ملی در حال انجام است.

اختصاص 4 میلیارد تومان برای ساخت هتل

وی با اشاره به اینکه با گذشت بیش از 80 سال از افتتاح شهرداری کاشمر اکنون به مسیل شرقی شامل کال نیازمند، منطقه بوستان و خیابان قائم توجه خاصی شده است، بیان کرد: با توجه به درخواست‌های بسیار مردم و کمبودی که در خصوص نبود هتل احساس می‌شد امسال مبلغ 4 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.

سخنگوی شورای شهر کاشمر گفت: باتوجه به اینکه وزارت کشور وام‌های کم بهره‌ای را به شهرداری‌ها پرداخت می‌کند امسال احداث هتل در اولویت قرار گرفت به طوری که 4 میلیارد تومان مخصوص هتل در نظر گرفته شد.

وی در ادامه احداث کمربند جنوبی را یکی دیگر از اقدامات شورای شهر و شهرداری در حوزه گردشگری دانست و افزود: با توجه به اینکه آرامگاه آیت الله مدرس در منتهی الیه جنوبی شهر قرار گرفته که در مسیر دید زائران و مسافرین نیست به همین دلیل شهرداری و شورا تصمیم گرفتند در خصوص کمربند جنوبی مطالعاتی انجام شود.

خباززاده با اشاره به اینکه با اجرای کمربند جنوبی زیارتگاه شهید مدرس در مسیر عبور زائران و مسافران قرار خواهد گرفت، به وضعیت کمربند شمالی اشاره کرد و گفت: برای مطالعه و احداث کمربند شمالی نیز بودجه اختصاص یافته است.

رئیس شورای شهر در ادامه به اهمیت حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: به رغم بودجه هایی که در خصوص مراسم های مختلف داریم به زودی سینما به بهره برداری خواهد رسید.

توجه جدی به حوزه مبلمان شهری و المانهای شهری

وی همچنین گفت: امیدواریم در بحث زیرساخت‌های فرهنگی سفت کاری پروژه فرهنگسرای شهرداری در سال 97 پایان یابد.

خباززاده در ادامه افزود: با توجه به اهمیت ورزش همگانی و سلامت مردم دو سالن ورزشی امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس شورای شهر کاشمر با اشاره به اینکه خشکسالی یکی از مهمترین مشکلات منطقه است، بیان کرد: در این راستا تفکیک آب شرب از غیر شرب و صرفه‌جویی در مصرف آب استفاده از آب‌های سطحی و ذخیره‌سازی و بازگشت آن‌ها به فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.

خباززاده در ادامه به حوزه مبلمان شهری و المانهای شهری اشاره کرد و گفت: امیدواریم برای احداث المانها در میادین و مناطق مختلف شهر با فراخوان کشوری و استفاده از طراحان برجسته بتوانیم در موضوع المان‌ها و مبلمان اقدام مناسبی انجام دهیم.

وی با اشاره به میدان امام‌حسین(ع) و میدان شهید غلامی و میدان ولی عصر(ع) و... افزود: این میادین می‌توانند در این موضوع اولویت داشته باشند.

رئیس شورای شهر کاشمر ادامه داد: به رغم اینکه در گذشته پارکی به نام بانوان احداث شده ولی کارکرد مخصوص بانوان را نداشت لذا پارکی با رویکرد حفظ حریم و حجاب بانوان کلنگ زنی شد که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

وی همچنین با تاکید برتجهیز کارخانه‌های تولید جدول و بتن و آسفالت شهرداری افزود: با تجهیز این کارگاه‌ها 90درصد نیازهای شهرداری در کارگاه‌های خود شهرداری تامین می‌شود.

اختصاص 900 میلیون تومان برای 11 طرح مطالعاتی

خباززاده در ادامه از اختصاص 900 میلیون تومان بودجه برای بیش از 11 طرح مطالعاتی در سال جاری خبر داد و گفت: زمانی که طرح مطالعاتی برای پروژه‌ای تهیه می‌شود موجب جذب اعتبارات دولتی و بهینه شدن تخصیص اعتبارات می‌گردد.

وی با بیان اینکه با انجام طرح‌های مطالعاتی از دوباره کاری‌ها و هدر رفت اعتبارات جلوگیری می‌شود، بیان کرد: امسال بیش از 500 هزار متر مربع آسفالت خواهیم داشت و با توجه به سطح آسفالت انجام شده در چهار سال اخیر به میزان یک میلیون متر مربع برای یکسال هدف‌گذاری خوبی به نظر می‌رسد.

خباززاده همچنین از بازگشایی و تعریض معابر که در عبور و مرور شهروندان تاثیر مثبتی دارند خبر داد و افزود: بیش از 2.5 میلیارد تومان برای بازگشایی بعضی از معابر در بودجه سال 97 شهرداری پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال جاری شهرداری کاشمر براساس قوانین، مقررات و بخشنامه های استانداری و وزارت کشور تنظیم شده است، اظهار کرد: نه تنها بودجه جاری به 37 درصد کاهش یافته بلکه دو درصد همان را هم برای آموزش در حوزه عمومی، شغلی و مدیریتی برای ارتقاء کارمندان و کسب رضایتمندی بیشتر مردم اختصاص داده ایم.

رئیس شورای شهر کاشمر همچنین با بیان اینکه در سال جاری به دنبال افزایش درآمدهای پایدار بوده ایم که احداث باغ تالار و احداث هتل و... از آن جلمه است، گفت: تمام تلاش شورا و شهرداری در کاهش مشکلات مردم است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار