معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: 387 مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت طی طرح تحول سلامت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تعمیر و تجهیز شده‌‌اند.
کد خبر: ۵۹۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 21 April 2018

مسعود مطهری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت دانشگاه در راستای اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: 34 مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت راه‌اندازی و 206 مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت در این راستا احداث شده است.

وی با اشاره به تعمیر و تجهیز 387 مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در برنامه طرح تحول سلامت عنوان داشت: 38 واحد دندانپزشکی راه‌اندازی، تجهیز و بروزرسانی شده‌اند و خدمات درمانگاه سیار با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی به مناطق محروم و صعب العبور در حال ارائه است.

مطهری با اشاره به جذب 460 نیروی انسانی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به جمعیت زیر پوشش در راستای اجرای طرح تحول سلامت در هفت شهرستان جنوب کرمان تصریح کرد: 45 پزشک، 30 ماما، 166 مراقب سلامت، 37 نیروی آزمایشگاه، 39 دندانپزشک و بهداشتکار، 131 بهورز جذب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده مرگ و میر در کشور به دلیل بیماری‌های غیرواگیر است، شناسایی 22 هزار و 863 بیمار مبتلا به دیابت و فشارخون با انجام 39 هزار و 149 بار مراقبت در سال گذشته صورت گرفته است.

مطهری با اشاره به ارتقای سواد سلامت جمعیت زیر پوشش با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی ادامه داد: آموزش 92 هزار و 634 نفر از اقشار مختلف مردم در قالب سفیران سلامت، توزیع 32 هزار کتاب خودمراقبتی با اعتبار 597 میلیون و 408 هزار تومان صورت گرفته است.

وی با اشاره به ارائه خدمت وارنیش فلوراید تراپی به 75 هزار دانش‌آموز در دو نوبت از سال 93 تاکنون گفت: 80 هزار خدمت دندانپزشکی در هر سال به جمعیت هدف ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به درمان 2 هزار و 838 مورد عقرب و مار گزیدگی در سال گذشته عنوان داشت: یکی از موفقیت‌های چشمگیر دانشگاه در حوزه سلامت حذف انتقال محلی مالاریای فالسیپارم در سطح دانشگاه است.

مطهری افزود: حفظ و ارتقای پوشش ایمن‌سازی در تمام شهرستان‌ها به بالای 99 درصد در تمام واکسن‌ها و همه نوبت‌ها و اجرای عملیات تکمیلی ایمن‌سازی سرخک و سرخچه ویژه گروه سنی 9 ماه تا 15 سال به منظور حذف سرخک و سرخجه از دستاوردهای قابل تقدیر در حوزه بهدات دانشگاه است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار