مراسم روز جانباز در حسینه ثارالله شهر کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 21 April 2018

امروز عصر مراسم گرامیداشت روز جانباز در حسینیه ثارالله کرمان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، علی بابایی فرماندار کرمان و مسئولان استانی و خانواده شهدا، جانبازان، پاسداران و مردم شهید پرور کرمان برگزار شد.

در این مراسم سردار محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان اظهار داشت: در سطح کشور 577 هزار و 889 جانباز وجود دارد که از این تعداد هزار و 919 نفر جانباز قطع نخاعی هستند.

وی با اشاره به اینکه همسران جانبازان قطع نخاع در جهاد همسرانشان شریک هستند گفت: در سطح کشور 221 نفر جانباز قطع نخاع گردن و هزار و 698 نفر جانباز از ناحیه کمر وجود دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان 19 هزار و 500 جانباز وجود دارد افزود: در این بین جانبازان شیمیایی وجود دارد که از ناحیه ریه، چشم، پوست، خون، اعصاب و روان و یا ترکیبی از اینها مجروحیت دارند.

وی عنوان کرد: در کل کشور 6 هزار و 310 جانباز نابینا، 40 هزار جانباز حاد شیمیایی، 12 هزار و 260 نفر جانباز قطع دست و 18 هزار و 544 جانباز قطع پا وجود دارد.

سردار حسنی‌سعدی با بیان اینکه ما جانباز قطع نخاعی داریم که بعد از 30 سال پایش را روی زمین نگذاشته است بیان کرد: جانباز نابینا داریم که آرزو دارد فرزند خود را برای لحظه‌ای ببیند.

به گزارش تسنیم، این مراسم با برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله مولودی‌خوانی، مسابقه فرهنگی و اجرای موسیقی همراه بود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار