عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: ورزش را سیاسی نکنیم و سعی کنیم ورزش برای ورزشی‌ها بماند.
کد خبر: ۵۹۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 21 April 2018

همایون یوسفی در اولین جلسه شورای اداری اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان که امروز (شنبه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: جا دارد در ابتدا از تمامی کسانی که در حوزه ورزش خوزستان تلاش می‌کنند، قدردانی کنم. امیدوارم این تلاش‌ها در سال جاری نیز تداوم داشته باشد. همچنین از افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که منشا خیر و تحول در ورزش استان بوده است نیز تشکر کنم.

وی ادامه داد: خوزستان در کنار تمام نعمت‌هایی که خداوند به آن عطا کرده است، به دلیل تنوع قومیتی که دارد و در حال حاضر نزدیک به 18 قوم مختلف در خوزستان زندگی می‌کنند، دارای تنوع ژنتیکی بسیاری است که این تنوع ضمن محاسن بسیاری که دارد از حسن بسیار مهم‌تری برخوردار است که می‌تواند در زمینه بروز استعدادهای مختلف ورزشی شرایط ویژه‌ای را ایجاد کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از معیارهای گسترش یک رشته در یک منطقه علاوه بر وجود زیرساخت‌های لازم استعداد ژنتیکی است که خوشبختانه خوزستان این استعداد را دارد. اگر سوابق رشته‌های مختلف ورزشی را در استان خوزستان بررسی کنید این استان تقریبا در بیشتر رشته‌ها در مقاطعی از زمان در سطح بالای کشور قرار داشته است.

وی افزود: اکنون هم اگر در برخی رشته‌ها حضورمان کمتر شده به این دلیل است که زیرساخت‌ها و توجه‌مان کمتر شده است و همین موضوع در بروز استعدادها تاثیر گذاشته است. خدمت وزیر ورزش و جوانان نیز عرض کردم که اگر بخواهیم ورزش‌مان توسعه پیدا کند باید در نقاط استراتژیکی که در حوزه ورزش وجود دارد، از جمله خوزستان توجه بیشتری داشته باشیم.

یوسفی با ذکر یک مثال، گفت: اگر بخواهیم در رشته‌ای مانند فوتبال برنامه‌ریزی کنیم قطعا در استانی مانند خوزستان زودتر و بهتر به جواب خواهیم رسید. خوشبختانه در سایر رشته‌ها نیز به همین صورت است؛ خوزستان در دو و میدانی، شنا و واترپلو، وزنه‌برداری و کشتی فرنگی نیز دارای استعداد است.

وی بیان کرد: در بازی‌های آسیایی سال 1353 ترکیب بیش از 50 درصد رشته‌های ورزشی از بازیکنان خوزستانی بود و این نشان می‌دهد که خوزستان در تمام زمینه‌ها دارای استعداد است. وزارت ورزش و جوانان نیز اگر می‌خواهد به ورزش کشور اعتلا ببخشد باید به نقاط استراتژیکی مانند خوزستان توجه کند.

عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: هم‌اکنون می‌توان در حوزه ورزش خوزستان کارهای بسیاری انجام داد و خوشبختانه از نظر عملکردی نیز همیشه و به ویژه امسال عملکردمان در بین استان‌های مختلف خوب و قابل توجه بوده است.

وی افزود: با توجه به این‌که در ابتدای سال 97 هستیم باید به چند نکته توچه ویژه داشته باشیم؛ شعار امسال "حمایت از تولید و کالای ایرانی" است و نکته مهمی که در تمامی حوزه‌ها از جمله ورزش وجود دارد، این است که دولت بیشترین سهم را در اقتصاد ما دارد و اگر بخواهیم حمایت از کالای ایرانی را در نظر بگیریم، ابتدا باید این کار از خود دولت آغاز شود. وقتی در دولت این تغییر رویکرد اتفاق افتاد در بخش خصوصی و مردم نیز این فرهنگ ایجاد خواهد شد.

یوسفی بیان کرد: این بحث فقط مخصوص ما نیست و در همه جای دنیا نیز وجود دارد و حتی کشورهای بزرگی همچون کره جنوبی و چین که دارای اقتصاد‌های پویایی هستند، از راه‌های مختلف از کالاهای خود حمایت می‌کنند؛ به طور مثال ادارات و سازمان‌های خود را مجبور می‌کنند که خریدهای‌شان از کالاهای داخلی باشد و علاوه بر آن از طریق نظام‌های مالیاتی، برنامه‌ریزی و تعرفه‌هایی که در نظر می‌گیرند، شرایط را به سمتی می‌برند که استفاده آن‌ها از بیشتر از کالای داخلی‌شان باشد. به هر حال امیدوارم با توجه به این‌که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز از مجموعه دولت است، به این سمت برود.

وی خاطرنشان‌کرد: در بیشتر رشته‌های ورزشی مشاهده می‌کنیم که تیم‌های خوزستانی معمولا در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید دارای بازیکنانی در رده‌های ملی است ولی وقتی هیمن نفرات وارد رده‌سنی بزرگسالان می‌شوند متاسفانه خیلی از آن‌ها حذف می‌شوند؛ من این موضوع را هم خدمت وزیر عرض کردم و علت آن را ارتباطات ناسالمی می‌دانم که در حوزه ورزشی ما اتفاق افتاده است و به همین دلیل ورزشکاران بر اساس استعدادشان به تیم‌های ملی بزرگسالان راه پیدا نمی‌کنند.

نماینده مردم اهواز افزود: متاسفانه در خیلی از رشته‌ها تا آن ورزشکار بعضا رابطه سیاسی نداشته باشد، امکان پیشرفت ندارد. باید همه کمک کنیم و به فدراسیون‌ها نیز فشار منطقی بیاوریم تا ورزشکاری که حقش است به تیم‌ملی بزرگسالان راه پیدا کند. ضمن این‌که ما هم این آمادگی را داریم که به تمامی رشته‌های ورزشی کمک کنیم تا ورزش‌کار به حقش برسد.

وی گفت: اگر روزی منابع خدادادی خوزستان مانند نفت و گاز تمام شود ولی هیچ موقع استعدادهای ورزشی‌مان تمام نخواهد شد. اکنون ورزش در دنیا به یک سیاست و دیپلماسی تبدیل شده است و کشورهایی که ورزش پویاتری داشته باشند از قدرت چانه‌زنی بیشتری در دنیا برخوردارند. به همین دلیل ما در سطح راهبرد کلی کشور موظف هستیم که ورزش‌مان رشد پیدا کند و در سطح استانی نیز به عنوان یک استان دارای پتانسیل موظف هستیم در این زمینه قدم برداریم.

یوسفی بیان کرد: ورزش را سیاسی نکنیم و سعی کنیم ورزش برای ورزشی‌ها بماند. امیدوارم در خوزستان نیز بتوانیم این مهم را اجرا کنیم و کسی که چیزی از ورزش نمی‌داند هیچ موقع به خودش اجازه ندهد در امورات ورزش دخالت کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: همایون یوسفی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار