رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی:
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه جدید بارشی از بعدازظهر یکشنبه در مشهد فعال می شود.
کد خبر: ۵۹۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 22 April 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ یحیی قائنی پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر یکشنبه خراسان رضوی تحت تاثیر امواج سامانه ناپایدار جوی فعال در نواحی غربی کشور قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با فعالیت این سامانه ضمن افزایش شدت وزش باد و ابرناکی به تدریج شاهد شروع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق از نواحی شمالی و نیمه غربی استان خواهیم بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از بعداز ظهر دوشنبه با گسترش این سامانه به نواحی شرقی کشور بر حجم بارش ها در خراسان رضوی افزوده شده و تا روز چهارشنبه هفته جاری به تناوب شاهد بارندگی در سطح استان باشیم.

قائنی پور گفت: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها و احتمال بارش تگرگ طی این مدت به ویژه در بازه زمانی بعداز ظهر فردا تا اوایل وقت روز چهارشنبه احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر در برخی از نقاط استان به ویژه در نواحی شمالی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی فعالیت این سیستم وزش باد در خراسان رضوی گاهی شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که ضمن احتمال بروز خسارت باعث کاهش دید وکیفیت هوا نیز خواهد شد.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار