مسئول‌ ستاد اربعین‌حسینی‌ خراسان‌ رضوی:
مسئول ستاد اربعین حسینی خراسان رضوی از راه اندازی قطار مشهد شلمچه بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 22 April 2018

به گزارش تابناک رضوی، مهدی فروزان صبح یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی خاص و بهره گیری از تجربیات دوسال گذشته پا در عرصه گذاشته ایم تا بهتر از گذشته به زائران اربعین خدمت رسانی کنیم.

وی افزود: مسئولیت ستاد اربعین هراستان با استاندار است و در خراسان رضوی با جانشینی امور هماهنگی زائران ادامه خواهد داشت و نمایندگان ولی فقیه سپاه پاسداران، سازمان حج و زیارت جمعیت، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری مرکز استان، اوقاف و امور خیریه در این جلسات می توانند حضور داشته باشند.

مسئول ستاد اربعین حسینی(ع) خراسان رضوی ادامه داد: از ۲۰ شهریور ستاد اربعین در شهرستان های کرمانشاه، خوزستان و ایلام آغاز به کار می کند و ۱۰ کمیته اجرایی را در استان خواهیم داشت که کمیته فرهنگی و آموزشی، کمیته حمل و نقل، کمیته اعزام و راهنمایی زایر، کمیته مشارکت های مردمی، بهداشت و درمان، امداد و نجات و اتباع خارجی از جمله آن محسوب می شوند.

وی افزود: وظایف و اختیارات هر کمیته عنوان و ابلاغ شده و دو قضیه باید از ابتدا عملیاتی شود؛ کمیته مستند سازی دستور عمل کشوری اش به دست ما رسیده و اعزام ها امسال به صورت کاروان و شبه کاروان باید صورت گیرد.امسال در ۴ شهر نجف، کربلا، کاظمین و سامرا مسئولیت داریم و در مرزهای استان هیچ مسئولیتی نخواهیم داشت و و دو مرز مهران و شلمچه را انتخاب کرده ایم.

فروزان از راه اندازی قطار مشهد شلمچه بعد از ماه رمضان خبر داد و گفت: مسئولیت گرفتن ویزای دو استان خراسان شمالی و جنوبی به عهده کنسولگری عراق در خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر در مرز شلمچه داشتیم. امسال در کربلا ۳۰ هزار نفر را در بحث اسکان و تغذیه باید پذیرایی کنیم.

مسئول ستاد اربعین حسینی(ع) خراسان رضوی تاکید کرد: در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا ۴ مدیر را انتخاب کرده ایم و برای هر محور از اکنون یک نماینده تام الاختیار باید مشخص کنیم. این ۴ نفر از هم اکنون باید کارشان را شروع کنند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار