رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از سفر معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان و افتتاح چهار پروژه بهداشتی در این سفر خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 24 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم شکیبا، اظهار کرد: دکتر علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فردا (5 اردیبهشت) برای پیگیری مسائل بهداشتی مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه سفر می‌کند.

وی افزود: در کنار بازدید از این مناطق چهار پروژه بهداشتی استان نیز در این سفر افتتاح می‌شود.

شکیبا راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای بهداشت محیط و حرفه‌ای غرب کشور را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: برای راه اندازی و تجهیز این آزمایشگاه اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان صرف شده است. از قبل نیز در این آزمایشگاه که پیشتر تنها به عنوان آزمایشگاه استانی فعالیت می‌کرد حدود یک میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی مستقر بود.

وی به اقدامات موثر استان در بحث HIV اشاره کرد و افزود: در همین راستا دومین مرکز تحقیقات بیماری‌های رفتاری کشور در کرمانشاه با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت راه‌اندازی می‌شود.

شکیبا همچنین از راه‌اندازی دومین مرکز بیماری‌های رفتاری در استان در این سفر خبر داد و افزود: در حال حاضر این مرکز از دو هفته پیش به صورت غیررسمی فعال شده و طی این مدت حدود چهار بیمار HIV مثبت شناسایی شده‌اند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شیوع آلودگی به HIV در میان زنان، گفت: در همین راستا در این سفر پایگاه مشاوره بیماریهای رفتاری مختص زنان نیز افتتاح می شود.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار