هر چند از روز دوشنبه و با ورود الیور استون خیلی از اتفاقات جشنواره تحت‌الشعاع حضور او قرار گرفته، اما کمی این طرف‌تر و در سالن شماره 6، پی‌یرِ بازیگری فرانسه وقتی سالنِ نشست را ترک کرد، اشک سیمین سینمای ایران هم درآمد.
کد خبر: ۵۹۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 25 April 2018

به گزارش تابناک : حالا فقط یک روز تا آیین اختتامیه فجر باقی مانده است و دو روز تا پایان. اما هنوز اتفاقات ریز و درشت دارد جشنواره، مثلا وقتی «ژان پی‌یر لئو» بازیگر مطرح فرانسوی به سالن شماره 6 برای برگزاری کارگاه بازیگری دعوت شد، تازه روی سِن فهمید باید درس بدهد. انگار ناراحت شد و رفت، بعد هم که برگشت اول از هیجانش برای این همه استقبال جوانان، تشکر کرد. بعد هم حرف های احساسی زد. گفت که همسرِ مهربانش باعث شده تا به حال زنده بماند. این را هم گفت که برای صحبت کردن جلوی مردم ساخته نشده‌. معتمدآریا هم که آن بالا کنار لئو نشسته بود بغض کرد.
از ما نشنیده بگیرید ولی انگار لئو خیلی خوشش نیامده بازیگری درس بدهد و انگار اصلا در جریان هم نبود که قرار است درس بدهد و اینکه چه خوابی برایش دیده اند. البته که همه چیز با خوبی حل شد.
حوالی ظهر بود که باز هم یک بخشی از جشنواره شلوغ شد. عکاس‌ها گوش تا گوش ایستاده بودند. این صحنه هم از دیروز تکراری شده. کسی هم نمی‌پرسد چه خبر شده؟ معلوم است دیگر، الیور خودمان دوباره در جشنواره آفتابی شده.


او این بار انگار خیلی سَر کیف هم نبود. به عکاسان هم روی خوش نشان نداد. رفت فیلم «انقلاب خاموش» را دید. بعد چند تا فیلم دیگر هم دید. ما هم دیگر او را ندیدیم.
دیروز «آی آر رحمان» موسیقی دان برجسته هندی هم بالاخره رسید به جشنواره. حالا جمع میهمانان اسکاری جشنواره دو تا شد. هر دو هم دو تا اسکار دارند. استون را می گوییم و آی آر.
دیروز پژمان بازغی صبح آمد جشنواره. عکس گرفت. یک سری زد و رفت. عصر دوباره آمد. عکاس ها، عکس گرفتند. شب که دوباره آفتابی شد. باز هم عکاسان بودند. تاملی کرد و به عکاس ها گفت: شما خسته نمی شوید از صبح تا شب اینجایید. عکاس ها دوباره فلش زدند.
جشنواره که در سال های اول جدایی از بخش ملی به خاطر حمایت از محیط زیست نشریه روزانه نداشت، حالا پشیمان شده و برای خود نشریه‌ای روزانه تدارک دیده‌ اتفاقاً به همین نام. طبقه ششم جشنواره و نزدیک به آسانسور‌های کاخ، یک تحریریه کوچک دست و پا کرده اند برای نشریه روزانه. حسام الدین نه از جنس «آشنا» که با شهرت «مقامی‌کیا» بر آن نظارت می‌کند. البته یک رقیب هم دارند؛ «هنر سینما» که آن هم به خاطر نسبتش با یکی از مدیران جشنواره بیشتر رفیق است. 
درباره موسیقی زنده حوالی عصرِ کاخ جشنواره هم که قبلا گفته بودیم. دیروز هم بود. البته شکل و شمایل یکی از سازها نه برای ما، که برای خیلی ها غریبه بود. پرس و جو که کردیم فهمیدیم «هنگ درام» (Hang Drum) است، اسمش. هنوز جوان است و قدمتش به سال دو هزار میلادی برمی گردد. در سوئیس اختراع شده و قیمتش هم با ساعت های لوکس سوئیسی برابری می کند، بلکه هم بیشتر. «هند پن» هم صدایش می کنند. بالاخره وقتی جشنواره جهانی شد ساز جهانی هم می خواهد. انگار میرکریمی فکر همه چیز را کرده.
از بازار تولد بازی در جشنواره هم که گفته بودیم. دیروز هم تولد داشتیم. این بار میلاد کی‌مرام. راستی نفهمیدیم چند ساله شد کی‌مرام. هر چند به چهره‌اش می‌خورد هم سن و ساله جشنواره سی و ساله فجر باشد.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از پنجشنبه (30 فروردین ماه) آغاز شده و تا 7 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار