مدیر امور منابع آب شرکت آب خراسان رضوی:
مدیر امور منابع آب شرکت آب خراسان رضوی گفت: هیچ مجوزی برای احداث چاه‌ صادر نشده و ما بنا داریم چاه‌های غیر مجاز را در کل استان پلمب کنیم.
کد خبر: ۵۹۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 25 April 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ تعدادی از ساکنان بقمج از جمله دهیار این روستا با تماس با خبرنگار فارس ضمن اعتراض به پلمب چاه‌های آب در این منطقه به دلیل نداشتن مجوز توسط امور آب منابع شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی که با مجوز دادستانی صورت گرفته بود ادعا کردند که این چاه‌ها مجوز داشته و پلمب انها بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است.

از این رو به سراغ مدیر امور منابع آب خراسان رضوی رفتیم تا از قضایا باخبر شویم.

غلامرضا ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چناران گفت: تعداد زیادی چاه غیر مجاز در روستای بقمج چناران وجود دارد که اقدام به برداشت آب‌های زیرزمینی می‌کردند که ما با اخطار قبلی و مجوز قانونی اقدام به پلمب انها کرده‌ایم.

وی در خصوص اعتراض برخی از روستاییان گفت: هیچ مجوزی برای این چاه‌ها صادر نشده و ما بنا داریم این چاه‌ها را در کل استان پلمب کنیم.

ممدوحی در خصوص پروانه داشتن چاه‌های بقمج نیز گفت: هیچ مجوزی برای برداشت آب زیرزمینی صادر نشده و مجوزی که قبلا به صورت موقتی داده شده برای برداشت آبهای سطحی از جمله اب رودخانه‌ها بوده نه آب‌های زیرزمینی اما در این منطقه طی سال‌های گذشته از آب‌های زیرزمینی برداشت شده است.

وی در خصوص اخطار قبلی به کشاورزان گفت: به تمام افراد اخطار 20 روزه داده شده اما اگر کسی اعتراضی دارد می‌تواند شکایت کند تا بررسی شود.

مدیر امور منابع آب خراسان رضوی در خصوص کندبودن مسدودکردن چاه‌های غیر مجاز طی سال‌های اخیر افزود: اگر اعتبار کافی در اختیار ما قرارگیرد پرونده چاه‌های غیر مجاز در استان را امسال می‌بندیم اما تاکنون ریالی اعتبار به ما داده نشده و ما از اعتبارات داخلی خودمان تاکنون استفاده کرده‌ایم که این مسئله زمان‌بر است.

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی در پلمب چاه‌ها گفت: این همکاری خوب وجود دارد اما مشکل اصلی ما تامین اعتبار است که فعلا موجود نیست.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار