رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: دو بیلبورد در اتوبان قم-تهران با همکاری دستگاه‌های مختلف در اختیار این سازمان قرار گرفته است و به واحدهای تولیدی شاخص استان اجازه تبلیغ رایگان در این بیلبوردها داده می‌شود.
کد خبر: ۵۹۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به چالش‌های بخش تولید اظهار کرد: مهم ترین چالش واحدهای تولیدی در سال گذشته، بازار فروش بود. واردات کالاهای قاچاق و گران تمام شدن کالاهای داخلی در این زمینه موثر است. باید برخی از واحدهای تولیدی استان قم، بازسازی و نوسازی شوند، دریافت تسهیلات با 18 درصد سود برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی به صرفه نیست.

وی ادامه داد: با بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی کیفیت کالا ارتقاء پیدا می‌کند و این اقدام موجب کاهش قیمت کالاهای تمام شده خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اصناف حلقه واصل بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هستند و کالاهای داخلی به خصوص کالاهای استان قم باید در اولویت فروش واحدهای صنفی استان قرار بگیرند، از شورای شهر قم خواستیم که 10 تابلوی داخل شهری را برای معرفی کالاهای داخلی را در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بگذارند.

سیجانی با اشاره به لزوم ارائه مشوق برای عرضه کالاهای داخلی در واحدهای صنفی استان قم اظهار کرد: باید به صنوف استان مشوق‌هایی ارائه شود تا آن‌ها به عرضه کالاهای ایرانی تشویق شوند و اصناف می‌توانند نقش زیادی را در زمینه فروش کالاهای داخلی ایفا کنند.

وی ادامه داد: تغییر ذهنیت مردم در زمینه کیفیت کالاهای داخلی ضروری است، البته تعصب مردم استان قم در زمینه خرید کالاهای ایرانی بیشتر از تعصب مردم نقاط دیگر کشور برای خرید کالاهای داخلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در سال گذشته با تزریق 680 میلیارد تومان نقدینگی به واحدهای تولیدی استان، بخشی از ظرفیت خالی این واحدها دوباره فعال شدند، این نکته قابل ذکر است فعالیت یک واحد تولیدی زمانی که بالای 50 درصد ظرفیتش فعال باشد، توجیه دارد.

سیجانی ثبت برند بین المللی را برای واحدهای تولیدی شاخص استان قم، ضروری دانست و تصریح کرد: ثبت برند برای واحدهای تولیدی شاخص استان را در عرصه بین الملل پیگیری می‌کنیم، همچنین دولت یک بسته حمایتی برای کمک به واحدهای تولیدی در زمینه ارتقاء صادرات در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: دو بیلبورد در اتوبان قم-تهران با همکاری دستگاه‌های مختلف در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم قرار گرفته است و به واحدهای تولیدی شاخص استان اجازه تبلیغ رایگان در این بیلبوردها داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: استاندار قم در سال گذشته به دستگاه‌های دولتی بخشنامه کرد که اولویت مصرف این دستگاه‌ها کالاهای تولیدی قم باشد، از شهرداری قم تقاضا دارم که در پروژه‌های عمرانی شهری، مصرف کالاهای تولید داخل استان را در اولویت قرار بدهد.

سیجانی با اشاره به راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل در استان قم اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، تعدادی از این واحدها دوباره راه اندازی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایشگاه‌های استان همچون فرش و کفش از اعتبار بالایی برخوردار هستند، برای شرکت خوشه‌های مختلف استان قم در این نمایشگاه‌ها تخفیفات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار