رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این شهر باید به پایگاهی برای گفت و گو و تعامل همگان و تمام جریانهای زیر لوای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.
کد خبر: ۵۹۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 28 April 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا حیدری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: شهر مشهد پیدایش خود را مرهون امام رضا(ع )است و امام همام در طول تاریخ به گفت و گو و تعامل مشهور بوده است. سیره رضوی گفت و گو و تعامل با مخالفان در عین احترام و منطق است. باید با تعامل با یکدیگر حول آرمانهای انقلاب گرد هم آییم تا زمینه خدمتگزاری شایسته به مردم فراهم شود.
وی ادامه داد: مشهدالرضا شهر امید و زندگی است و باید امید را در دل شهروندان زنده نگه داریم و هوشیار باشیم که از ناامیدی مردم کسی سود نمی برد. هر حرکت اختلاف برانگیز و غیراخلاقی منجر به عقب ماندگی مشهد از جریان رشد و توسعه می شود لذا در شورای پنجم شهر سیاست توسعه متوازن و عدالت محور با حفظ هویت گفتمانی با نهادها و دستگاههای مختلف و تشکلهای انقلابی دنبال می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر انظباط مالی، شفافیت و مبارزه با فساد را از رویکردهای شورای شهر ذکر و بیان کرد: شورای پنجم شهر مشهد محصول مشارکت فراگیر و آگاهانه مردم در انتخابات و جلوه ای از مردمسالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است.
وی به فرارسیدن نهم اردیبهشت ‘روز شوراها’ اشاره و بیان کرد: نظام شورایی تبلور مردمسالاری دینی و بیانگر اعتقاد به جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی است.
حیدری گفت: کلانشهر مشهد دومین شهر گردشگری مذهبی جهان و اداره این کلانشهر از اهمیت خاصی برخوردار است. مشهد امروز آبرو و آیینه رشدیافتگی و اقتدار نظام می باشد لذا مدیران باید به این کلانشهر رویکرد و نگرش بین المللی داشته باشند.
وی افزود: برای اداره امور جاری مشهد روزانه ٣٠ میلیارد ریال هزینه می شود و این در حالی است که مجموع عوارض نوسازی و خودرو در بودجه امسال شهرداری هزار و ١٠٠ میلیارد ریال می باشد. همچنین هزینه تمام شده هر سفر توسط ناوگاون اتوبوسرانی و قطارشهری بین ١٥ هزار تا ١٧ هزار ریال برای شهرداری است ولی از شهروندان یک سوم این مبلغ دریافت می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اگر مشارکت مردم نباشد شهرداری نمی تواند این کلانشهر را آنطور که شایسته زائران و مجاوران رضوی است اداره کند.
وی همچنین گفت: آلودگی هوا از مهمترین معضلات مشهد است بطوری که پارسال وضعیت این شهر بدتر از تهران بود لذا باید استفاده از حمل و نقل عمومی در مشهد توسعه یابد. توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و تکمیل خطوط قطارشهری توسط مدیریت شهری دنبال می شود و ظرف شش ماه اخیر افزون بر چهار هزار میلیارد ریال برای اتصال خطوط یک و دو قطارشهری مشهد هزینه شده است.
حیدری افزود: برای تکمیل خط سوم قطارشهری مشهد نیز ٦٥ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. امیدواریم با کمک مجلس و دولت اجرای این خط نیز شتاب گیرد.
وی ادامه داد: حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر از جمعیت مشهد در مناطق کم برخوردار ساکن هستند. در طرح جامع جدید، محدوده شهر مشهد از ١٧ هزار هکتار به ٣٠ هزار هکتار افزایش یافته که کار مدیریت شهری را سختتر کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهر باید متکی به خود اداره شود و این مهم نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان است و در کنار خدمترسانی شایسته به زائران از پاسخگویی به مجاوران نیز نباید غافل شد.

 

 

منبع : اعتدال و امید 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار