شهردار مشهد خبر داد:
شهردار مشهد از ارسال لایحه تخفیف در حمل‌ونقل عمومی برای اقشار خاص به شورا در اولین جلسه شورای شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۹۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 28 April 2018

به گزارش تابناک رضوی، قاسم تقی‌زاده خامسی شامگاه گذشته با انتشار یادداشتی در صفحه منسوب به خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام در واکنش به درخواست تخفیف دانشجویان برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، نوشت:«دانشجويان عزيز، در اولين جلسه لايحه [تخفیف در حمل‌ونقل عمومی] به شورا تقديم مي‌شود. شما باعث خير شديد تا از اين تخفيف اقشار ديگري هم بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: «امروز جمعه‌گردي از خط ٢ مترو آغاز شد، داستان قطارشهري هم شنيدني است، روزهاي اولي كه كار را شروع كردم همكارانم گفتند كه خط دوم مترو چند هفته قبل از حضورم افتتاح رسمي شده، ولی به علت نواقص جدي قابل بهره‌برداري نيست و حدود ٢٠٠ ميليارد تومان ديگر بايد هزينه كنيم تا قابل استفاده شود».

تقی‌زاده خامسی افزود: «لذا اين خط كه از انتهاي خيابان طبرسي شروع و تا ميدان شهدا افتتاح شده بود به دلايل ايمني قابليت انتقال مسافر را نداشت، در حالي كه اين خط براي انتقال حداقل ١٠٠هزار نفر طراحي شده است».

شهردار مشهد ادامه داد: «در ٦ ماه گذشته علاوه بر اين‌كه ساخت دو ايستگاه مهم ميادين سعدي و شريعتي با ايمني كامل به اتمام رسيد، مسير طبرسي تا شهدا كه قبلاً ناقص افتتاح شده بود با نصب تجهيزات ايمني نيز به اتمام رسيد و آخر سال قبل براي اطمينان كامل به صورت آزمايشي مسافرگيري شد.

وی با اشاره به اینکه «هفته آينده به صورت رسمي خط يك و دو قطارشهري به هم متصل خواهد شد»، افزود: امروز از اين خط بازديد كردم تا براي افتتاح رسمي اطمينان حاصل كنم، كه به لطف خدا و تلاش همكارانم آماده افتتاح است. در واقع شهروندان مي‌توانند از سيس‌آباد تا ميدان شريعتي از خط دوم استفاده كنند و از آن‌جا تا فرودگاه و وكيل‌آباد سوار خط يك شوند».

تقی‌زاده خامسی اضافه کرد: هم‌چنين در مورد ادامه مسیر خط 2 قطارشهری كه تا ميدان جام عسل از طريق كوهسنگي تا خيابان پيروزي ادامه خواهد يافت تصميمات عملياتي گرفته شد که در آینده به استحضار خواهد رسید».

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار